ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف چه زمانی به پایان می‌رسد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مردمان کویرنشین خراسان جنوبی از دیرباز عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار به طریق مختلف نشان داده‌اند و این ارادت در بافت فرش، کمک به بازسازی عتبات عالیات، کمک به نیازمندان به چشم می‌خورد.

در بخش کمک‌های مردمی با وجود اینکه مردمان این دیدار نسبت به دیگر استان‌ها سطح درآمدی پایین‌تری دارند، اما در کمک به عتبات مقدسه کارنامه درخشانی دارند.

مردم این دیار همیشه بخشی از مال و دارایی خود را در راه مکتب اهل بیت (ع) هزینه کرده‌اند و وقتی نام مبارک ائمه اطهار (ع) به میان می‌آید این کمک‌های مردمی دو چندان می‌شود آن طور که تا قبل از کرونا که رفتن به عتبات عالیات باز بود مردمانی که توان رفتن داشتند پای در رکاب نهاده و برای دیدن گنبد و بارگاه ائمه عزم سفر می‌کردند و آن‌هایی که توان مالی نداشتند با حضور در کارگاه‌های بافت فرش دستباف به نوعی دیگر عشق و ارادت خود را به ائمه نشان می‌دادند.

 

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: مردم استان در سال گذشته حددو سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

او با بیان اینکه کرونا از ارادت مردم به عتبات عالیات نکاسته است افزود: کرونا خللی در بازسای عتبات ایجاد نکرده و مشکلات اقتصادی نه تنها مانع از کمک‌های مردمی به عتبات عالیات نشده بلکه امسال میزان آن افزایش هم دارد.

جوینده از افزایش کمک‌های مردمی استان به عتبات عالیات خبر داد و اظهار داشت: تعهد برای کمک به عتبات عالیات در سال گذشته سه میلیارد تومان است که برای امسال تامین سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعهده شده است.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در حال حاضر حدود دو میلیارد تومان برای کمک به بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شده و این احتمال وجود دارد که تا پایان سال بیش از میزان تعهد استان محقق خواهد شد.

او با بیان اینکه برنامه بازسازی عتبات عالیات ادامه دارد افزود: صحن حضرت زهرا (س) در نجف امسال به پایان می‌رسد و در کربلا صحن حضرت عقیل ادامه دارد و برنامه تامین مصالح از داخل استان است.

جوینده گفت: پروژه صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین امسال آغاز می‌شود و خراسان جنوبی به همراه ۵ استان دیگر به عنوان استان معین برای این پروژه است که زمان ساخت صحن سه سال پیش‌بینی شده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/19700
اخبار مرتبط

نظرات شما