مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم مطرح کرد:

اجرای طرح هر خانه یک حسینه /برگزاری نمایشگاه عطر تربت

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از برگزاری نمایشگاه عطر تربت خبر داد و گفت: با توجه به عدم برگزاری بسیاری از روضه های خانگی امسال طرح هرخانه یک حسینه را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های شهرداری برای محرم با اشاره به اینکه امسال مراسم عزاداری محرم به دلیل شرایط ویژه به صورت خاص برگزار می شود، اظهار داشت:امسال سعی شده با احیای برخی سنت های حسنه به اقامه عزاداری امام حسین(ع) بپردازیم.
وی ادامه داد: یکی از این سنت ها ، سنت مقتل خوانی است که در تلاش هستیم با برگزاری کلاس های آموزش و در اختیار قرار دادن کتاب مقتل خوانی ، مقتل خوانی را در خانه ها برگزار کنیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در تاکید به برگزاری روضه‌های خانگی، اظهار داشت: در این راستا طرح «هر خانه یک حسینیه» توسط شهرداری قم اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: بسیاری از روضه های خانگی به دلیل محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرده است برگزار نمی شود که با این طرح می خواهیم روضه ها به صورت خانگی و با همان افراد خانه برگزار شود.
مقیمی ادامه داد: در قالب این طرح فراخوان شهری در قالب سامانه ۱۳۷ به مردم داده شود تا علاقه مندان تماس گرفته و برگزاری روضه‌های خانگی خود را به شهرداری اعلام کنند.در این طرح سه گروه جهادی که کار اعزام مبلغ را انجام می‌دهند اعلام آمادگی کرده‌اند تا برای این روضه‌ها مبلغ بفرستند.
وی افزود: شهروند با ۱۳۷ تماس می‌گیرد و به سامانه تشکل فراگیر متصل می‌شود. مبلغ برای یک برنامه نیم ساعته به خانه شهروند رفته و علاوه بر مطرح کردن چند نکته اخلاقی و مذهبی، روضه خوانی را هم خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری سوگواره حسینی ابراز داشت: در این سوگوراه تصاویری از روضه های خانگی ارسال می شود تا به تصاویر برتر جوائزی اهدا شود.
وی اضافه کرد: در مناطقی که عزاداری نیست و روضه های بزرگ وجود ندارد با استیج سیار سازمان فرهنگی شهرداری قم به عنوان مجلس عزاداری سیار برنامه عزاداری برگزار خواهدشد.
مقیمی با اشاره به بررسی برنامه تلویزیونی اینترنتی برای این ایام، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها، تولید پادکست‌های صوتی محرم با مشارکت حوزه هنری استان قم است که هم می‌تواند در سیستم صوتی‌های سطح شهر و هم در فضای مجازی استفاده شود.
وی گفت: سعی کردیم در این ایام به هیئت های مذهبی هم کمک فنی و هم تجهیزاتی داشته باشیم و همچنین دومین نمایشگاه عطر تربت هم برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/19755
اخبار مرتبط

نظرات شما