استاندار قم مطرح کرد؛

افتتاح 211 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 5 هزار و 376 میلیارد ریال در هفته دولت/اشتغال‌زایی هزار و 474 نفر

استاندار قم از افتتاح 211 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 5 هزار و 376 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های زیربنایی، زیست‌محیطی، آموزش عالی، صنعتی، شهرداری‌ها، بهداشت و درمان و گردشگری برنامه‌ریزی‌شده که در این هفته افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع برنامه‌های هفته دولت که در سالن کرامت استانداری برگزارشد با اشاره به اینکه در یکسال گذشته فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته ایم، اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلات مختلف در کشور تلاش دولت و مسئولان این بوده که  در راستای رشد و آبادانی کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: بنده با عنایت به حساسیت‌ها و جایگاه ویژه شهر مقدس  قم، همواره خود را نیازمند دریافت راهنمایی‌ها و تعامل و هم‌فکری با مراجع عظام تقلید و بزرگان این خطه دیده‌ام، بنابراین بر خود لازم می‌دانم از رهنمودهای این بزرگان در شرایط شیوع این بیماری تقدیر و تشکر کنم.

استاندار قم با تأکید بر لزوم داشتن نگاه تعاملی با مجموعه مدیریت استان جهت پیشبرد برنامه‌ها گفت: این رویه و سبکی است که بنده به آن اعتقاد دارم چرا که استفاده از خرد جمعی و نظرات در پیشبرد اهداف استان مؤثر بوده و هست.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: در این زمینه با یک برنامه محوری و تفکر استراتژِیک و راهبردی حتی در دوران کرونا خود را مقید می‌دانستم که نهایت پیگیری و برنامه‌ریزی برای جهش تولید و رونق تولید داشته باشم.

سرمست با بیان اینکه اولویت حوزه عمرانی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف است، تأکید کرد: شورای معاونین را مکلف کرده‌ام هرکدام دو پروژه اولویت‌دار را مشخص کنند و پروژه‌ها را در سه بازه زمانی مشخص به اتمام برسانند.

وی در ادامه شیوع بیماری کرونا را یک آزمون بزرگ برای مدیریت استان دانست و تأکید کرد: برای مقابله با این بیماری، ستاد مدیریت بحران در استان تشکیل شد، همچنین از ظرفیت‌های تمام نهادهای مدنی و مردمی استفاده حداکثری شد و حتی در برنامه‌ریزی‌ها از خرد و عقل این نهادهای مسئولیت‌پذیر استفاده‌شده است تا یک برنامه قابل‌قبول برای همگان ارائه دهد.

استاندار قم سپس با تأکید بر نقدپذیری مجموعه مدیریت استان ابراز کرد: جا دارد از همه هوشیاری‌ها، نقادی‌ها و روشنگری‌های اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف قدردانی کنم، به‌طور مشخص در بحران شیوع بیماری کرونا خبرنگاران استان داوطلبانه در عرصه و میدان عمل حاضر بودند که به‌نوبه خود از همگان تشکر می‌کنم.

وی در ادامه از افتتاح 211 پروژه با اعتباری بالغ‌بر 5 هزار و 376 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های زیربنایی، زیست‌محیطی، آموزش عالی، صنعتی، شهرداری‌ها، بهداشت و درمان و گردشگری برنامه‌ریزی‌شده که در این هفته افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

سرمست اشتغال‌زایی این پروژه‌ها را هزار و 474 مورد عنوان کرد و افزود: همچنین در این هفته 14 پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد، البته پروژه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) آماده افتتاح بوده اما در قالب پروژه‌هایی است که قرار است رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح کنند، بنابراین این پروژه را جزو پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت لحاظ نکرده‌ایم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/19820
اخبار مرتبط

نظرات شما