تداوم اعتراضات صهیونیست‌ها علیه بنیامین نتانیاهو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از تایمز آو اسرائیل، هزاران صهیونیست معترض به عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نقاط مختلف اراضی اشغالی به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات خود را علیه نتانیاهو بیان کردند.

معترضان خواستار کناره‌گیری فوری بنیامین نتانیاهو از قدرت بودند. به گفته پلیس رژیم صهیونیستی، ماموران طی اعتراضات اخیر ۳۰ صهیونیست را بازداشت کرده اند. معترضان شعارهایی نظیر «وزیر جنایت» و «تو اخراج شدی» را سر دادند. روز شنبه نیز اعتراضات علیه نتانیاهو در مقابل محل اقامتش برگزار شد.

فساد گسترده بنیامین نتانیاهو، پرونده قطور او در دادگاه و همچنین ناتوانی وی در مدیریت ویروس کرونا و جلوگیری از تبعات منفی آن از جمله دلایل خشم صهیونیست‌ها است. 

در حالی که اسرائیل نهایتا توانست به کمک ائتلاف با حزب آبی‌وسفید از بحران سیاسی خارج شود و نتانیاهو پس از برگزاری سومین انتخابات موفق به تشکیل کابینه شد، اکنون خبرهایی از تشدید اختلافات داخلی در کابینه و احتمال فروپاشی آن مخابره می‌شود. 

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در ائتلاف با نتانیاهو قرار دارد، از اعتراضات اخیر در اراضی اشغالی علیه نتانیاهو استقبال کرده و آن را قانونی دانسته است. با این وجود، نتانیاهو معترضین صهیونیست را آشوب‌طلب خطاب کرده است. وی همچنین به گانتس هشدار داده که در صورت تداوم حمایت از اعتراضات، نمی‌تواند طی ماه‎های آتی به نخست‌وزیری برسد. براساس توافق گانتس و نتانیاهو مقام نخست‌وزیری هجده ماه یکبار بین این دو به گردش در می‌آید. 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/19854
اخبار مرتبط

نظرات شما