نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

قیام کربلا برای احیادین و اصلاح امت بود/امام حسین(ع) عامل بقاء اسلام است

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امام حسین(ع) وارث انبیا و نهضت حسینی؛ نگهدار ادیان توحیدی و عامل بقاء اسلام است، گفت: حرکت عظیم امام حسین(ع) و قیام خونین کربلا برای احیا دین و اصلاح امت صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش با اشاره به اینکه واقعه کربلا دارای ابعاد مختلفی است، اظهار داشت: واقعه‌ی عظیم کربلا، دارای ابعاد فراوانی است که سرفصل‌های مکتبی جامع را تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: حرکت عظیم امام حسین(ع) و قیام خونین کربلا برای احیا دین و اصلاح امت صورت گرفت.
نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: علل واقعه‌ی عاشورا را تنها نباید در محدوده کربلا و در یک مدت زمان مشخص، جستجو کرد، همچنین اهداف و پیامدهای آن را نباید محدود به موضوع و زمانی خاص در نظر گرفت.
وی اضافه کرد: جریان تفکر عاشورا، جریانی زنده و پویاست که قبل از واقعه اخبار آن آمده و بعد از واقعه، آثار و تأثیرگذاری آن ادامه داشته و دارد، در واقع ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام وارث انبیا و نهضت حسینی؛ نگهدار ادیان توحیدی و عامل بقاء اسلام است.
حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: جوشش خون‌های کربلائیان‌، مصائب شورانگیز، شعارهای عاشورا، فداکاری‌های ماندگار، پیام‌ها و درس‌های معرفت‌ساز قیام بزرگ امام حسین علیه‌السلام مسیری روشن را برای همه انسان‌ها و در تمام دوران ایجاد نموده، که نه کهنگی پیدا می‌کند و نه به سردی می‌گرود.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/19952
اخبار مرتبط

نظرات شما