معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع)قم خبر داد:

توزیع 65هزار بسته معیشتی در قم/راه اندازی 3 هزار و 700 روضه خانگی توسط طلاب بسیجی

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع( قم با اشاره به اینکه در دهه اول محرم 3 هزار و 700 روضه خانگی توسط طلاب بسیجی خواهر و برادر در خانه ها دایر شده است، گفت: تا به امروز بیش از 65هزار بسته معیشتی به ارزش 5میلیارد تومان در محلات کم برخوردار و نیازمند توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی کبیری پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با عنوان با موضوع اقدامات سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در مقابله با کرونا از بدو شروع ویروس و نقش سپاه استان قم در رزمایش مواسات و همدلی برگزار شد اظهار داشت:از روزی که تشخیص ویروس کرونا در استان اعلام شد سپاه قم قرارگاه زیستی شفا را راه اندازی کرد.
وی ادامه داد: در این نوع حوادث و حوادث مشابه به سرعت رده های مربوطه مانند یگان پدافند جنگ نوین، بهداشت و درمان و برخی رده های دیگر در ساعات اولیه فعال می شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع(  قم با اشاره به اینکه در ابتدا به دنبال کسب اطلاعات از بیماری و میزان گسترش در استان بودیم، گفت: در روزهای اول شیوع بیماری علاوه بر اقدامات درمانی و پیشگیرانه  باید فضای وحشتی که نسبت به این ویروس در شهر ایجاد شده بود را کمتر می کردیم که این کار بسیار سخت بود.
وی اضافه کرد: اولین اقدام در راستای درمان و پیشگیری و کاهش استرس روانی مردم این بود که یگان پدافند جنگ نوین در جهت ضد عفونی با مواد ضدعفونی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی تجهیز کردیم و اولین محل هم گندزدایی  محوطه های بیمارستان انجام شد.
کبیری پور افزود: برای تقویت این اقدام ارزشمند و بالا بردن حجم ضدعفونی در معابر و مکان های پرتردد یگان جنگ نوین نیروی زمینی(بعثت) که هم تجهیزات و هم تجربیات بیشتری داشتند به قم آمدند و شروع به کار کردند.
وی ابراز داشت:در این راستا ارتش، شهرداری و برخی ارگان های دیگر تجهیزات خود در خصوص ضدعفونی را به میدان آوردند تا اقدامات کاملاتر انجام شود از طرفی همزمان با این مسائل ، بسیج محلات هم شروع به ضدعفونی محلات و مکان های پرتردد در شهر کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع(  قم در ادامه با اشاره به دیگر اقدام موثر، گفت: اقدام بعدی سپاه استقرار بیمارستان صحرایی در قم بود. با توجه به اینکه 4بیمارستان استان که بیمارستان چهارم هم بیمارستان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) بود و با ظرفیت بیش از 100تخت پر شده بود بیمارستان صحرایی وارد استان شد.
وی اضافه کرد: در مرحله اول این بیمارستان در مجتمع فرهنگی نیروگاه دایر شد که به دلایلی استقرار کامل نشد و در نهایت هم این بیمارستان به دلیل کمبود تجهیزات در استان های دیگر عازم آن استان ها شد.
کبیری پور خاطرنشان کرد: برای کمک به اکیپ درمانی استان بیش از 65پزشک و حدود 100پرستار در بازه های مختلف از شهرهای دیگر که سرباز و کادر سپاه بودند به بیمارستان ها و درمانگاه های شهر برای خدمات دهی اعزام شدند.
وی ابراز داشت: با توجه به این که باید افرادی که از بیماری کرونا درمان می شدند دوران نقاهت را بگذرانند سپاه قم نقاهتگاه یاوران مهدی را با 700تخت راه اندازی کرد تا بیماران بهبود یافته در این نقاهتگاه دوران بهبودی خود را کامل کنند. در این مکان تعداد زیادی از بسیجیان که هرساله برای خدمات دهی به زائران راهیان نور اعزام می شدند حاضر شدند و خدمت رسانی کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع(  قم با اشاره به مشارکت سپاه قم در قرارگاه کریمه، گفت: سپاه قم در این قرارگاه شهر را به 62منطقه تقسیم کرد و برای هر منطقه یک مدیر محله قرار داد تا توزیع اقلام، سرکشی از خانواده ها و... را از طریق این مدیران پیگری کند.
وی ادامه داد: کمک مومنانه و مواسات در قم دومرحله اجرایی شد که هر مرحله از سه بازه زمانی تشکیل شده بود و اقدامات لازم در این راستا انجام شد.
کبیری پور خاطرنشان شد: تا به امروز بیش از 65هزار بسته معیشتی  به ارزش 5میلیارد تومان توسط خیرین در محلات کم برخوردار و نیازمند توزیع شده است.
وی اضافه کرد: در قرارگاه کریمه اهلبیت(ع) 20هزار کارت هدیه نقدی به ارزش 10میلیارد تومان توزیع شد. همچنین بیش از 8500 مورد مسجد ضدعفونی شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع(  قم با اشاره به اینکه تاکنون 38هزار نقطه در سطح ضدعفونی شده است، گفت: 178هزار پک بهداشتی اهدایی وزارت بهداشت و 30هزار پک بهداشتی خیرین در محلات کم برخوردار توسط بسیجیان توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: 89هزار بروشور آموزشی بین مردم توزیع شد و همچنین 150هزار مورد آموزش چهره به چهره هم انجام شده است.
کبیری پور با اشاره به تولید ماسک در استان، گفت: 861هزار ماسک توسط33 کارگاه عمده تولیدی در استان ماسک تولید شده است.همچنین 344هزار پرس غذای گرم و 18هزار بسته گوشت قرمز در این مدت بین نیازمندان توزیع شد.
وی تصریح کرد: در این ایام 1900 طلبه به کارگیری شد که 410نفر در بیمارستان ها ، 170نفر در آرامستان ها برای کفن و دفن اموات کرونایی حاضر بودند.
معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب(ع(  قم با اشاره به اینکه در دهه اول محرم 3700روضه خانگی توسط طلاب بسیجی خواهر و برادر در خانه ها صورت گرفت، گفت: 95تیم جهادی از طریق طلاب در این ایام شکل گرفت که هنوز هم در حال فعالیت هستند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/20067
اخبار مرتبط

نظرات شما