زنان ۲ برابر مردان دچار افسردگی در پاییز و زمستان می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمیده شمس الهی روان شناس  درباره اختلال افسردگی با شروع فصل پاییز و زمستان گفت: در  فصول سرد سال به دلیل گرفتگی هوا، اختلالات عاطفی و افسردگی فصلی بیشتر رخ خواهد داد، آمار‌های جهانی نشان داده است، میزان افسردگی زنان در فصول سرد سال تا دو برابر بیشتر از مردان بوده است.

او بی‌علاقگی، عدم اعتماد به نفس، کاهش انرژی و اختلال خواب را از علائم افسردگی زنان در فصل پاییز و زمستان دانست و گفت: خستگی‌های مداوم و ناامیدی، حس بی ارزش بودن، کاهش یا افزایش وزن می‌تواند در این روز‌ها به سراغ بانوان بیاید و شاید دلیل عمده این افسردگی‌ها نگرانی‌های گسترده‌ای باشد که ذهن آن‌ها را درگیر می کند.

شمس الهی بیان کرد: مشکلات تیروئیدی، تغییرات هورمون ها، کمبود حمایت‌های اجتماعی، مشکلات ازدواج و طلاق، فشار مالی، تروما‌های کودکی  و بیکاری از جمله مشکلاتی است که می‌تواند ذهن یک فرد را مشوش کند.

این روان شناس توصیه کرد: به تمامی افراد جامعه به ویژه بانوان توصیه می‌شود، اتفاق های گذشته خود را با هر مشقتی کنار بگذارند و  در حال زندگی کنند و از زندگی خود هر چند با وجود مشکلات زیاد لذت ببرند، زیرا این موارد بر روحیه تاثیر منفی می گذارد و باعث بوجود آمدن یک خانواده افسرده می‌شود.

او افزود: به خانواده‌ها توصیه می‌شود اگر یک فرد افسرده در خانه دارند تمامی رفتار‌ها و حالات روحی او را تحت نظر داشته و به دنبال درمان افسردگی او باشند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20090
اخبار مرتبط

نظرات شما