پیشتازی ۱۲ درصدی بایدن از ترامپ در جدیدترین نظرسنجی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بر اساس نظرسنجی که به صورت مشترک از سوی  رویترز و ایپسوس انجام شده، همچنان جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها نزد افکار عمومی آمریکا از جایگاه بهتری برخوردار است. بر این اساس، جو بایدن دموکرات از رقیب جمهوری‌خواه خود ۱۲ درصد پیش است.

نتایج این نظرسنجی که در بازه زمانی ۳ تا ۸ سپتامبر انجام شده، در روز چهارشنبه منتشر شد. ۵۲ درصد از رای دهندگان احتمالی در آمریکا قصد دارند به جو بایدن رای دهند. در حالی که ۴۰ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند. سه درصد گفته‌اند که به نامزد دیگری به غیر از نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه رای می‌دهند.

 ۵ درصد از رای دهندگان نیز اعلام کردند در کمتر از دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در ۳ نوامبر همچنان بلاتکلیف مانده‌اند و نسبت به آرای خود اطمینان ندارند.

این نظرسنجی نشان داد حتی اگر رای دهندگان بلاتکلیف، همگی هم به ترامپ رای دهد. هنوز هم جو بایدن وضعیت بهتری از ترامپ خواهد داشت.

ترامپ که از وضعیت مالی خوبی در کازرار انتخاباتی خود بهره‌مند است، اخیرا تاکید کرده که برای شکست بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آتی حتی حاضر است شخصا هزینه کند.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا  و ناتوانی کاخ سفید در مهار اثرات مخرب آن از جمله دلایلی است که منجر به کاهش محبوبیت دونالد ترامپ شده است. اعتراضات گسترده در آمریکا علیه نژادپرستی نظام‌مند در این کشور که چند ماهی است  آغاز شده، اظهار نظرهایی را از سوی ترامپ به همراه داشته است. مردم این کشور معتقدند که واکنش ترامپ به ناآرامی ها در آمریکا باعث شده تا آتش اعتراضات شعله‌ور تر شود. 




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20173
اخبار مرتبط

نظرات شما