رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پایین‌ترین میزان خود رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاثیر مستقیمی بر شدت شیوع بیماری کووید ۱۹ دارد و نقش استفاده از ماسک به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده در انتقال ویروس کرونا همواره مورد تاکید مسئولان و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در سراسر جهان بوده است.

سیر نزولی استفاده از ماسک در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش استفاده از ماسک در عموم مردم بیان کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک در کشورمان دارای سیر نزولی بوده است و همزمان با این روند کاهشی شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری روزانه در اغلب استان‌های کشور هستیم.

لاری به میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی و وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته در هفته گذشته میزان استفاده مردم از ماسک در اماکن عمومی ۵۹.۱۲ درصد بوده است که با کمال تاسف شاهد کاهش ۱۶.۴۵ درصدی میزان استفاده نسبت به هفته ماقبل آن بودیم همچنین میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۶۴.۲ درصد گزارش شده است که نسبت به هفته ماقبل کاهش ۸.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان استفاده کارمندان و شاغلان صنوف از ماسک

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارشات واصله میزان استفاده شاغلان صنوف و صنایع از ماسک  ۶۳.۲۵ درصد و میزان استفاده کامندان ادارات و بانک‌ها از ماسک ۸۲.۱۶ درصد است که متاسفانه باز هم شاهد روند کاهشی محسوس در میزان استفاده از ماسک در این گروه‌ها هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشورمان در هفته گذشته به پایین ترین میزان خود ظرف ۶ هفته قبل از آن رسیده است. نباید فراموش کنیم وضعیت فعلی بیماری در کشور بازخورد نوع رفتار ما در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک طی هفته‌های گذشته بوده است و بدون شک عادی انگاری شرایط مهم ترین عامل بروز خیز مجدد بیماری کرونا در کشور است.

به طور حتم ویروس کرونا ماه‌ها با ما خواهد بود و باید سبک زندگی خود را با وجود بیماری کرونا تغییر دهیم‌. اگر کشوری عملکرد موثرتری داشته است این موفقیت مرهون همکاری مردم کشورش در رعایت شیوه نامه های بهداشتی است. امیدواریم با همکاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک شاهد کنترل ویروس و کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور باشیم.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20412
اخبار مرتبط

نظرات شما