مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

باغ‌موزه دفاع مقدس یک سنگر فرهنگی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: باغ‌موزه دفاع مقدس یک سنگر فرهنگی برای خدمت به مردم است.

حجت‌الاسلام علی لقمان پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اینکه استان قم ۷۰۰ شهید مفقودالاثر و ۶۰۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است، اظهار داشت: آرامش و امنیتی که امروز در کشور حاکم است ناشی ازخودگذشتگی و ایثارهایی است که شهدا و ایثارگران در طول 8 سال جنگ تحمیلی داشتند.
وی بابیان این‌که مادر شهید زین‌الدین از راه‌اندازی باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرده، ابراز داشت: تلاش زیادی برای آمادگی این مجموعه قبل از ما انجام‌گرفته است و به سرانجام رسیدن این مجموعه توفیق ما بوده است.
لقمان پور با اشاره به اینکه امیدواریم این سنگر و باغ‌موزه دفاع مقدس از ما یادگار بماند، گفت: تلاش می‌کنیم در این سنگر فرهنگی به مردم خدمت کنیم.
وی اضافه کرد: خدا رو شکر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم در چهل‌سالگی دفاع مقدس افتتاح می‌شود.
لقمان پور خاطرنشان کرد: همه ادارات و مجموعه‌ها ازجمله استانداری، شهرداری، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... در این مسیر به ما کمک کردند تاکمی قدر شهدا را بدانیم.
وی بیان داشت: در این خصوص استانداری ردیف بودجه‌ای برای موزه دفاع مقدس قراردادند که بسیار کمک‌کننده بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه دستگاه‌ها هر سه‌شنبه اینجا برای تکمیل این مجموعه جلسه داشتند، ابراز داشت: هم‌زمان با افتتاح این مجموعه دو رشته دانشگاهی هم مرتبط با دفاع مقدس در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این مجموعه قسمت‌های بسیاری ایجاد خواهد شد که یکی از این قسمت‌ها کتابخانه می‌باشد که در تلاش هستیم کتابخانه باغ‌موزه بزرگ‌ترین کتاب‌خانه دفاع مقدس در کشور باشد.
لقمان پور تأکید کرد: همچنین در کنار باغ‌موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مرکز دانشگاهی برای اولین بار در کشور راه‌اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اینجا سنگری برای خانواده‌ها و مردم خواهد بود، گفت: موزه آرایی یکی از دغدغه مهم خانواده شهدا و ما می‌باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: در این محوطه ۳۲ هکتاری تجهیزات نظامی جانمایی شده است اما درشان باغ‌موزه قم نیست چراکه اینجا نیازمند این است که سوژه‌ها طراحی و موزه آرایی مناسبی صورت بگیرد.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/20481
اخبار مرتبط

نظرات شما