تهیه کننده قمی:

دشمنان با ابزار رسانه به دنبال حذف فرهنگ دفاع مقدس در جامعه هستند

تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرصت شبکه 3 سیما با اشاره به اینکه صداوسیما بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است، گفت: دشمنان با ابزار رسانه به دنبال حذف فرهنگ دفاع مقدس در جامعه هستند.

محمود آرزومندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مشکلات ساخت تولیدات رسانه ای برای دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت و تولید برنامه های دفاع مقدس امروز بسیار سخت و دشوار می باشد.
وی ادامه داد: یکی از دلایل این سختی مسئله هزینه های سنگین آن است چرا که برای تولید فیلم دفاع مقدس باید صحنه های انفجار هم وجود داشته باشد که فراهم کردن این تجهیزات بسیار گران قیمت است.
این تولید کننده قمی با اشاره به اینکه باید این تجهیزات به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان فیلم های دفاع مقدس قرار بگیرد، گفت: هزینه ساخت این فیلم ها سنگین است به همین دلیل باید بخش دولتی هم درساخت این فیلم ها کمک کند و یا حداقل تجهیزات را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
وی اضافه کرد: بسیاری از فیلم سازان ما در این زمینه می توانند تولیدات خوبی داشته باشند اما چون حمایتی وجود ندارد و در این عرصه تنها هستند نمی توانند وارد عمل و در این عرصه گامی بردارند.
آرزومندی با اشاره به مشکل بعدی، ابراز داشت: مشکل بعدی در این عرصه گرفتن مجوز ساخت فیلم دفاع مقدس است چرا که سازمان ها و ارگان های بسیاری باید در این خصوص نظر بدهند و اگر موضوع فیلم برای یکی از این افراد جالب نباشد عملا فیلم قربانی خواهد و باید گفت در این زمینه برخی نگاه ها سلیقه ای است.
وی خاطرنشان کرد: مشکل بعدی که می تواند در این عرصه سهیم باشد مسئله ارزش گذاری است. امروز جشنواره های خارجی برای فیلم سازان معیار شده است چرا که وقتی فیلمی در جشنواره خارجی حائز رتبه می شودبرای آن فیلم فرش قرمز پهن می کنند اما این جشنواره ها فیلم های دفاع مقدس را قبول نمی کنند.
تهیه‌کننده و مجری برنامه تلویزیونی فرصت شبکه 3 سیما ادامه داد: امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب هنوز یک فیلم خوب در خصوص شهید رجایی، شهید بهشتی، شهید مطهری نداریم و هزاران اتفاقی که در کشور رخ داد است هنوز اثری تولید نشده است.
دشمنان با ابزار رسانه به دنبال حذف فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است
وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب غول های رسانه ای را در اختیار گرفته اند و برای دشمنی خود هزینه های بسیاری را پرداخت می کنند تا مسئله شهادت، دفاع مقدس و این نوع مسائل در جامعه ما کمرنگ شود.
آرزومندی بیان داشت: در fatfبند بود که در آن ذکر شده بود که کلماتی مانند جهاد، شهادت، ایثار، قیام و... باید از تمام کتاب ها حذف شود چرا که این کلمات نشانه خشونت است و کودکان نباید با این چنین کلماتی آشنا شوند؛ این نشان از این دارد که دشمن چگونه برنامه ریزی کرده است و در حال پرداخت هزینه است ولی متاسفانه در مقابل این هزینه ای که دشمنان می کنند ما هیچ بودجه ای برای این کار نداریم و از این موضوع غافل هستیم.
وی تصریح کرد: دشمنان با همین رویکرد به دنبال این هستند که فرهنگ دفاع مقدس را در افکار عمومی و فرهنگ ما از بین ببرند.
دشمن در حال تغییر ذائقه جامعه در خصوص دفاع مقدس است
این تهیه کننده قمی گفت: دوران دفاع مقدس دوران خاص و درخشان در تاریخ کشور ما است که صدا و سیما یکی از ابزار های موثر در انتقال این دوران به نسل های امروز است چرا که امروز دشمن در حال تحریف این دوران و تغییر ذائقه مردم است که اگر در این حوزه با قدرت وارد نشویم ممکن است در آینده شاهد اتفاقات فرهنگی ناگواری در این خصوص باشیم. دشمن در حال کمرنگ کردن این دستاورد است.
صداوسیما بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است
وی خاطرنشان شد: امروز پرفروش ترین فیلم های ما فیلم هایی می باشد که مرتبط با جنگ، شهادت و دفاع مقدس است. در حوزه دفاع مقدس باید بخش خصوصی و دولتی بایکدیگر همکاری کنند تا بتوانند در این حوزه به نتایج خوبی برسند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/20590
اخبار مرتبط

نظرات شما