امام جمعه قم:

پایین آمدن سطح زندگی و رفتن زیر خط فقرنگران کننده است/ پایین آمدن سطح زندگی و رفتن زیر خط فقرنگران کننده است

خطیب نماز جمعه قم گفت: امروز اقتصاد به ابزاری در دست دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی تبدیل شده است و ملت ایران در این شرایط باید درک و هوشیاری داشته باشند و مسئولان کمر همت را برای رفع مشکلات اقتصادی محکم تر ببندند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی به صورت مجازی ایراد شد، افزود: متأسفانه به دلیل تحریم دشمنان و برخی بی تدبیری ها و عدم برنامه ریزی دست، مشکلات اقتصادی و پایین آمدن سطح معیشتی مردم در وضع نگران کننده ای قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه غالب طبقات جامعه در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته اند، اظهار داشت: باید کمک رسانی مردم و خیران گسترش یابد، سرمایه گذاران به سمت تولید حرکت کرده و مسئولان نیز ضمن حمایت از اقشار آسیب پذیر، هرچه بیشتر به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید توجه کنند و در برابر جنگ اقتصادی دشمنان، اقدامات و برنامه ریزی های جدی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه، عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر صهیونیستی را نیز لکه ننگی برای مسلمانان دانست و گفت: ملت های اسلامی باید در برابر این توطئه ایستادگی کرده و محور مقاومت در منطقه را تقویت کنند، مستکبران و مزدوران خائن نیز بدانند که نمی توانند با این اقدامات آینده خوبی برای خود رقم بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آموزش های غیرحضوری در نظام آموزشی کشورمان، برخی چالش های آموزشی و تربیتی این عرصه را مورد توجه قرار داد و گفت: همه مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا کاستی های نظام آموزش مجازی در حوزه های علمی، اخلاقی و تربیتی را جبران کرده تا در این شاخص ها دچار افت و عقب ماندگی نشویم.

اعرافی همچنین با اشاره به سلسله مراتب حقوق و وظایف در مکتب والای اسلام، خاطرنشان کرد: بالاترین حق از آن خدا و پس از آن حقوق پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است و در برابر این حقوق وظایف و تکالیفی برعهده ما قرار گرفته است، البته خیر و سود انجام این وظایف برای خود ما بوده و موجب رشد و تکامل ماست.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مؤمنان باید بر محور این حقوق و وظایف شکل بگیرد تا موجب شکوفایی و تعالی انسان و جامعه شود، اظهار داشت: نخستین وظیفه عقلی و شرعی ما در برابر اولیای الهی، معرفت و شناخت ایشان است و باید تلاش کنیم تا روز به روز شناخت و معرفت ما نسبت به عظمت وجودی پروردگار و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افزوده شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20689
اخبار مرتبط

نظرات شما