بزرگترین خانه خشتی جهان به فراموشی سپرده شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی  در جلسه گروه کاری میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه نورپردازی ارگ تاریخی بم تا نوروز ۱۴۰۰ انجام می‌شود،گفت: ۵۰ درصد اعتبار این پروژه از منابع استانی و ۵۰ درصد از اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه خانه حاج آقاعلی رفسنجان بعد از مرمت و بازسازی رها شده است،گفت: جلسات متعددی برای بازدید عمومی و باز بودن این خانه تاریخی برگزار شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه این ملک اوقافی است و متاسفانه نگهداری آن توسط اوقاف با مشکلاتی روبه‌رو شده است افزود: حدود سه ماه قبل جلسه‌ای در رفسنجان با حضور مسئولان اوقاف و شهرداری برگزار شد و قرار شد ملک در اختیار شهرداری رفسنجان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهردار رفسنجان به دلایلی استعفا داد و این تفاهمنامه دوباره رها شده است گفت: بر اساس این تفاهمنامه قرار شد که خانه حاج آقاعلی به مدت ۹ سال در اختیار شهرداری رفسنجان قرار بگیرد.

آیت‌اللهی موسوی بیان کرد: امیدواریم با تثبیت مدیریت شهرداری رفسنجان این تفاهمنامه اجرایی شود و هر چه سریع‌تر شاهد بازگشایی خانه تاریخی حاج آقاعلی رفسنجان باشیم.

در این جلسه سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان با بیان اینکه تهیه برند گردشگری شهر کرمان فراخوان شده است اظهار داشت: این برند در راستای توسعه گردشگری کرمان تهیه می‌شود و اقدام مهمی در توسعه گردشگری استان کرمان است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20915
اخبار مرتبط

نظرات شما