افسردگی با شبکه‌های اجتماعی در دختران دوبرابر پسران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

به گفته محققان، شبکه‌های اجتماعی ابزار خوبی برای نوجوانان در بحث یادگیری و ارتباط با دوستان محسوب شده، اما استفاده بیش‌ازحد از اسنپ چت و اینستاگرام می‌تواند منفی باشد. {لینک}

تحقیق منتشرشده در مجله EclinicalMedicine نشان می‌دهد میان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نشانه‌های افسردگی در افراد 14 سال نشان می‌دهد که دختران دو برابر پسران دچار این حس می‌شوند.

«یی وونی کلی» نویسنده این تحقیق و استاد اپیدمولوژی و بهداشت عمومی در دانشگاه یو سی ال لندن می‌گوید این تفاوت هشداردهنده است.

کاربران نوجوانی که بیش از 5 ساعت سرگرم شبکه‌های اجتماعی بودند در دختران 50 درصد بیشتر از پسران نشانه‌های افسردگی دیده شد. این گروه با گروهی که 1 تا 3 ساعت در روز مشغول شبکه‌های اجتماعی بودند، مورد مقایسه قرار داده شدند.

جامعه آماری بررسی‌شده شامل 10904 نوجوان 14 ساله انگلیسی بودند که رتبه‌بندی شده و میزان افسردگی میان پسران و دختران بررسی شد.

نکته جالب اینکه 43.1 درصد از دختران بیش از 3 ساعت در شبکه‌های اجتماعی بودند که این رقم در میان پسران 21.9 درصد بود. درواقع رابطه میان میزان استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی و افسردگی بیشتر به‌عنوان نتیجه از یک‌سو و افسردگی بیشتر در دختران نسبت به پسران، سوی دیگر این تحقیق بود که به دست آمد.

دو مورد کم‌خوابی و اذیت سایبری نیز در این تحقیق موردبررسی قرار گرفت. دختران از اسنپ چت و اینستاگرام بیشتر استفاده می‌کنند.

در پایان محققان توصیه می‌کنند که ایجاد بالانس میان استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موجب تعادل در زندگی نیز شود.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/2095
اخبار مرتبط

نظرات شما