هم زمان با موج سوم کرونا؛

کمبود کپسول‌های اکسیژن برای بیماران کرونایی در قم

یکی از اصلی‌ترین نیازهایی که اغلب بیماران کرونایی دارند کپسول اکسیژن است که در روزهای اخیر تهیه آن و حتی استفاده از آن برای بسیاری از خانواده‌ها سخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  استان قم از آغاز کرونا تاکنون همواره یکی از استان‌های قرمز بوده و روند شیوع این بیماری در این شهر نسبت به شهرهای دیگر بالا بوده است.
در هفته‌های اخیر نیز بار دیگر و در موج سوم شیوع این بیماری شاهد افزایش بیماران کرونایی در قم بودیم به‌طوری‌که همواره بالای 700 بیمار بستری در مراکز درمانی استان وجود داشته است.
نکته مهم دیگر این‌که بیماران زیادی نیز هستند که یا به اختیار خودشان یا با توصیه‌های پزشکان، مراحل درمانی را در منزل سپری می‌کنند.
علاوه بر این بسیاری از بیمارانی که از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند نیز بازهم نیاز به مراقبت دارند.
در این میان یکی از اصلی‌ترین نیازهایی که اغلب این بیماران دارند کپسول اکسیژن است که در روزهای اخیر تهیه آن و حتی استفاده از آن برای بسیاری از خانواده‌ها سخت شده است.
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار قم فردا تنها جمعیت هلال‌احمر استان این کپسول‌ها را در اختیار بیماران قرار می‌دهد که آن‌هم با توجه به حجم بالای بیماران جوابگوی نیازهای آن‌ها نیست.
علاوه بر این هزینه شارژ مجدد این کپسول‌ها نیز که شاید در روز چند بار نیاز باشد به‌خودی‌خود برای برخی از خانواده‌ها به لحاظ مالی دشوار است.
در این میان به نظر می‌آید مسئولان استان و حتی خیرین در این زمینه می‌توانند وارد عمل شوند و این نیاز ضروری بیماران کرونایی را برطرف کنند.





انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/21150
اخبار مرتبط

نظرات شما