رفتار دولت نشان می‌دهد که نمی‌خواهد بر بازار حتی نظارتی داشته باشد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه رفتار دولت نشان می‌دهد که نمی‌خواهد بر بازار و رساندن کالاهای مورد نیاز مردم حتی نظارتی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 16 دی 97) گفت: حجاب یکی از مهمترین سرمایه‌های معنوی این کشور بوده و هست که در طول تاریخ در معرض شدیدترین تهاجمات قرار گرفته ولی در عین اینکه این امر موجب به شهادت رسیدن و محرومیت‌های اجتماعی تعداد قابل توجهی از شیرزنان و شیرمردان شده اما هیچ گاه این تهاجمات نتوانسته این سرمایه بزرگ را به دلیل ریشه‌های عمیق اعتقادی که در آحاد ملت وجود داشته از ما بگیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: امروز یکی از دغدغه‌های متدینین و مردم انقلابی ما بی‌دقتی‌های فراوانی است که در ارتباط با این موضوع در جامعه صرت می‌گیرد که شاید مهمترین علت آن وجود شبهات اعتقادی فراوانی است که پاسخ آن را جوانان ما دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ لذا باید گفت موضوع عفاف و حجاب را نمی‌توان تنها با رویکرد امنیتی حل کرد بلکه باید متولیان فرهنگی در تقویت این باور نهایت تلاش خود را در پاسخ دادن به این شبهات در قالب‌های مختلف از جمله فیلم، کتاب و دیگر ابزارهای فرهنگی ارائه کنند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که درآمدهای نفتی کشور به شدت کاهش یافته عبور از بحران‌ها مستلزم اتخاذ رویکردی است که ضمن وابستگی کمتر بودجه‌های دولتی منجر به اصلاح زیرساخت‌ها شود. به عنوان نمونه در حوزه اشتغالزایی در حال حاضر سرانه وکیل در کشور ما کمتر از 50 درصد متوسط جهانی است. یا در حوزه سلامت سرانه پزشکان ما حتی از کشورهای همسایه به مراتب کمتر است و این در حالی است که ورود به حرفه وکالت و پزشکی با محدودیت شدید مواجه است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز سوء مدیریت در موضوع پدیده به یک زخم چرکین و کهنه‌ای که موجب از بین رفتن تن و بدن سالم این پروژه که از سرمایه‌های مردم ساخته شده است،‌تبدیل شده، چه کسی باید جوابگوی مردم باشد.

وی افزود:‌متاسفانه رفتار دولت نشان می‌دهد که نمی‌خواهد بر بازار و رساندن کالاهای مورد نیاز مردم هم حتی نظارتی داشته باشد. شاید این سهل‌انگاری بخشی از پروژه عصبانی کردن مردم برای زمینه سازی برجام 2و 3 است اما بدانید مردم اگر چه از ضعف عملکرد دولت به شدت ناراحت هستند اما پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد:‌متاسفانه در کشور در جهت حمایت از تولید ملی برای کل صنایع قدم مناسبی برداشته نشده است و متاسفانه مجلس هم در این موضوع شریک است. این موضوع باعث سوءاستفاده وارد کنندگان و پایمال شدن جایگاه تولید کنندگان شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مالیات و جریمه در تمام دنیا ابزار درآمد نیست بلکه ابزار هدایت رفتار است اما امروز پیش‌بینی رشد بی‌حساب در جرایم حتی جرایم راهنمایی رانندگی و اخذ مالیات در اعتبارات سال 98 موجب نگرانی‌های شدید در سال 98 است. امروز انگار ما دستگاه‌هایی راه‌اندازی کرده‌ایم که جریمه کنند تا حیات خود را داشته باشند.

وی افزود: مطالبات معلولین مظلوم دلالت بر این دارد که در این کشور انگار با مطالبات آنها رسیدگی نمی‌شود. اینجانب ضمن حمایت از این قشر ضعیف و مظلوم امیدوارم دولت نسبت به اجرایی شدن کنوانسیون بین‌المللی حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و قانون حمایت از حقوق معلولان اقدامات لازم را در رابطه با معلولین داشته باشد.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: متاسفانه قیمت کالاها در نوسانات بازار فقط با دلار بالا می‌رود اما در کاهش قیمت دلار قیمت‌ها هیچ تنزلی پیدا نکرده اما وقت ساماندهی ستاد ساماندهی بازار که با مشارکت کلیه ظرفیت‌های کشور باید راه‌اندازی شود نرسیده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از برگزارکنندگان جشنواره عمار نهایت تشکر را دارم که حصار ظالمانه اطراف سینما را شکستند و امیدوارم این جوانان وضعیت نابسامان سینما را با ورود خود در سال‌های آتی اصلاح کنند.

وی افزود: موضوع بحران آب در خراسان و مشهد به شرایط سختی را در مشهدالرضا ایجاد کرده است، صفر شدن خروجی سد دوستی که روزی بیش از 50 درصد آب شرب این شهر را تامین می‌کرد امری نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود همچون حاشیه‌نشینی و همچنین کاهش اعتبار قطار برقی مشهد، عدم اهتمام به اجرای مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/2134
کلیدواژه: دولت نظارت مجلس
اخبار مرتبط

نظرات شما