سلب انتخاب آگاهانه مردم با استانی شدن انتخابات مجلس/ نظارت کاهش و تخلفات افزایش می‌یابد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات و کثرت تعداد کاندیداها قدرت انتخاب آگاهانه و درست از مردم سلب می‌شود گفت: با این کار سطح نظارت بر انتخابات با افزایش تخلفات و هزینه‌های کلان کاندیداها کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،ابراهیم کارخانه‌ای نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره استانی شدن انتخابات مجلس و چالش‌های ایجاد شده با اجرای آن گفت: با استانی شدن انتخابات و کثرت تعداد کاندیداها قدرت انتخاب آگاهانه و درست از مردم سلب می‌شود ضمن اینکه ده‌ها و یا صدها برابر شدن کاندیداهای استان انتخاب اصلح را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی افزود: تعدد گسترده لیست‌های انتخاباتی در سطح استان، انتخاب مردم را با سردرگمی در انتخاب کاندیداهای اصلح مواجه ساخته و امکان انتخاب کاندیداهای مستقل و شایسته را از بخش عمده‌ای از مردم سلب می‌‌کند همچنین به علت گستردگی حوزه انتخابیه از سطوح شهرستانی به استانی، امکان انتخاب نیروهای نخبه و توانمند که در حوزه‌های شهرستانی از رای بالایی برخوردارند از مردم سلب خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت استانی شدن انتخابات و کشیده شدن انتخاب به دور دوم باتوجه به برگزاری انتخابات در کل استان بار مالی بسیار بالایی در سطح استان بر کاندیداها و دولت تحمیل می‌‌شود این در حالی است که با فراهم شدن تمرکز انتخابات در سطوح استانی، امکان تسلط دشمن و جریان‌های مخالف نظام بر مدیریت تبلیغات در راستای اهداف از قبل طراحی شده فراهم خواهد شد.

کارخانه‌ای خاطرنشان کرد: با استانی شدن انتخابات به علت کاهش سطح آشنایی مردم با نمایندگان، نقش تبلیغات گسترده و کاذب در معرفی نمایندگان افزایش می‌یابد. ضمن اینکه سطح هزینه‌های انتخاباتی به شدت افزایش یافته و نقش چمدان‌های پول در انتخاب کاندیداها بسیار پررنگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات رابطه بین مردم و موکلین با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه و به خصوص در شهرهای کوچک و روستاها به شدت کاهش یافته و موجبات نارضایتی مردم را فراهم می‌آورد تصریح کرد: به علت عدم امکان دسترسی نمایندگان به مردم، ارتباط بین نمایندگان و مردم که در موارد فراوانی به عنوان عوامل اطمینان‌بخش، مانع بروز مشکلات سیاسی و اجتماعی در جامعه می‌گردید کاهش می‌یابد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای استانی شدن انتخابات مجلس افزایش دخالت‌های قومی و قبیله‌ای و نیز جریان‌های سیاسی در انتخابات، ارتباط کاندیداها با مردم جای خود را به ارتباط کاندیداها به جریان‌های هدایت شده خواهد داد و خواسته‌های حزبی و گروهی جایگزین خواسته‌های مردمی خواهد شد. ضمن اینکه در صورت بروز تخلفات انتخاباتی، رسیدگی به آنها از حوزه شهرستان به استان منتقل و با فراگیر شدن دامنه آن، کشور با آسیب‌های امنیتی جدی مواجه می‌گردد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/2135
اخبار مرتبط

نظرات شما