در آستانه روز استکبارستیزی؛

نگاهی به جنایات‌ و ظلم های سیستماتیک آمریکا در دنیا

آمریکا در حالی دم از حقوق انسان‌ها می‌زند که جنایات فراوانی مانند فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، جنگ در ویتنام، جنگ در عراق، جنگ در افغانستان، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای، حمله طبس، کودتای نوژه، انواع تحریم‌ها علیه ایران و... در دنیا و این روزها علیه مردم خود مرتکب شده و می

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در چندماه گذشته اعتراضات گسترده ای در آمریکا با قتل جورج فلورید با شعار «نمی توانم نفس بکشم» آغاز شده  که این اعتراضات در سراسر کشورهای غربی گسترده شده است.
البته امروز این جنبش مردمی نه فقط به موضوع نژادپرستی بلکه به مسائل دیگر خصوصا سرمایه داری و بی عدالتی در جامعه غربی پرداخته است. در همین رابطه مجسمه هایی که روزگاری نماد غرب بودند و ارج و قرب زیادی داشتند توسط معترضان به زیر کشیده شدند.
تخریب و به زیر کشیدن مجسمه ها پیام های زیادی در بطن خود دارد و نشان می دهد که همه ارزش های غربی برای ملت های این کشورها فروریخته است و تنها حکومت ها هستند که سعی دارند این ارزشها را حفظ کنند. البته در خصوص این اعتراضات باید گفت که سال هاست این اعتراضات وجود دارد اما در هر مقطعی به نوعی سرکوب و تبدیل به آتش زیرخاکستر شده است.
این آتش زیرخاکستر با قتل جورج شروع و با قتل و بازداشت و سرکوب دیرسیاه پوستان در آمریکا روز به روز بیشتر شد به گونه ای که کرونا هم نتوانست مانعی برای خاموش شدن این اعتراضات در آمریکا شود.
دولتمردان آمریکا همانند ظلم هایی که به مردم خود می کننددر حق مردم دیگر کشورها هم ظلم ها و جنایت های بسیاری داشته اند از آنجا که سنگ بنای کشور آمریکا با تجاوز و حمله به سرخ‌پوستان قاره آمریکا صورت گرفته است. پس از کشف قاره آمریکا توسط «کریستف کلمب» افرادی که از انگلیس و کشورهای دیگر اروپایی به طمع پیدا کردن معادن طلای فراوان این قاره به آنجا رفتند، بسیاری از سرخ‌پوستان آمریکائی را نابود کردند که این نشان از یاغی‌گری آن‌ها از ابتدا می‌باشد.
در نیمه دوم قرن بیستم ایالات‌متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار به‌طور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آن‌ها را تهدید به مداخله نظامی کرده است.
از همین رو آمریکا یکی از کشورهای فعال در نقض حقوق بشر در دنیا می‌باشد و از طرفی کشور ما ایران جزو کشورهایی می‌باشد که به‌طور مداوم دچار توطئه‌ها و نقشه‌های شوم امریکا قرارگرفته است. جمهوری اسلامی ایران از زمانی که متولد شد چهره نحس دشمنی خطرناک به نام امریکا را مشاهده کرده است. این دشمن بی‌رحم برای از پای درآوردن نظام نوپای انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و دسیسه‌ای دریغ نکرده و نمی‌کند.
همین امریکا با تمام توان به کمک صدام شتافت، مستانه و دیوانه‌وار هواپیمای مسافربری را هدف قرارداد و مدال شجاعت و خدمت به قاتلان ده‌ها مسافر بی‌گناه آن هواپیما داد! در ایران باعظمت، هر جا بوی ضدانقلابی و تضعیف انقلاب اسلامی بوده است امریکایی‌ها نقش پررنگی داشتند!

نژادپرستی یکی از ستون های تمدن آمریکاست
از همین رو فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اتفاقات اخیر آمریکا و مسئله نژاد پرستی، اظهار داشت: در اولین روزی که آمریکا شکل گرفت قبل از اینکه رسماً تأسیس شود، این نگاه نژادپرستانه در آمریکا وجود داشته است.
وی ادامه داد: این یکی از محورهای اصلی کشور و تمدن آمریکا است، اگر برای آمریکا تمدنی قائل باشیم، نژاد پرستی یکی از شاخص‌ها و ستون‌های اصلی تمدن آمریکا است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه آمریکا در حوزه های اقتصادی، نظامی، قدرت نرم و...  دچار افول شده است، گفت: حرکت های اجتماعی در آمریکا به صورت سنتی سرکوب شده است اگر تاریخ ملاک باشد این هم سرکوب خواهد شد البته گستردگی این حرکت اجتماعی بیشتر است و سرکوب آن هم سخت تر است.
وی خاطرنشان کرد: سرکوب هایی که انجام می گیرد آتش زیر خاکستر تولید می کند. چندباری این سرکوب ها صورت می گیرد اما این اقدام به نقطه ای می رسد که دیگر سرکوب کارساز نیست و تغییر دموکراسی در آمریکا رخ می دهد.

جنایات آمریکا با تابلو حقوق بشر

همچنین در این راستا محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: جنایت‌های منافقین در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران انجام گرفت ولی هیچ‌گاه شاهد محکومیت این اقدامات جنایتکارانه از سوی مدعیان مبارزه با تروریسم نبوده ایم. از فردای پیروزی انقلاب اسلامی این جنایات آغاز شد و اولین گروهی که به صورت رسمی اقدام به ترور مردم و مسئولان کشور کرد گروه فرقان بود.
وی ادامه داد: این گروه در فروردین ماه۱۳۵۸ دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ترورهای خود را آغاز کرد و در خرداد ماه ۱۳۶۰ سازمان مجاهدین خلق نیز وارد فاز جنگ مسلحانه علیه ملت ایران شد. مسعود رجوی در سال ۱۳۶۱ در فرانسه در یک مصاحبه با افتخار می گوید که تاکنون ۶ هزار نفر از مردم ایران و ۳۰۰ نفر از مسئولان جمهوری اسلامی توسط این گروه  ترور شده اند.
این تحلیلگر سیاسی بیان داشت: در سال ۱۳۷۶ بار دیگر ماشین ترور منافقین آغاز شد که در همین چارچوب شاهد ترور سپهبد صیاد شیرازی، شهید لاجوردی و انجام بمب گذاری در اهواز، کرمانشاه و برخی نقاط دیگر از سوی این گروه بودیم.
وی اضافه کرد: در یک مقطعی در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون، خانم مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه آمریکا نام گروه منافقین را به خاطر اینکه قبل از انقلاب اقدام به ترور چند نفر آمریکایی کرده بود در لیست سیاه قرارداد ولی پس از مدتی نام این گروه از لیست سیاه آمریکا خارج شده بود و مجاهدین به صورت آزادانه اقدام به فعالیت در آمریکا کردند.
کوشکی ابراز داشت: حقوق بشر آمریکایی ها فقط معطوف به افراد سفید پوست آنگلوساکسون است و آنها برای حقوق دیگر انسان‌ها اهمیت و ارزشی قائل نیستند. آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به صورت مستقیم اقدام به عملیات تروریستی در داخل خاک ایران نکرده‌اند و رویه های آن‌ها حتی در آمریکای لاتین به عنوان حیات خلوتشان نیز این‌گونه نبوده است آنها عموماً به وسیله واسطه هایی که ابزار دست آن‌ها هستند اقدام به انجام عملیات تروریستی می کند.
وی تاکید کرد: ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی از سوی آمریکایی ها در خارج از خاک ایران صورت گرفت و آنها در قالب ادعای دروغین و واهی دفاع پیش دستانه اقدام به انجام این ترور کردند آنها مدعی بودند شهید سلیمانی به عراق سفر کرده است تا برای حمله به پایگاه های آمریکایی در این کشور برنامه‌ریزی کند و ما از خودمان دفاع کردیم. همه این جنایات حقوق بشر آمریکایی را نشان می دهد.

برملا شدن واقعیت تمدن غرب در اعتراضات امروز مردم آمریکا
از طرفی عبدالوهاب فراتی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه اتفاقات و اعتراضات امروز در خیابان های آمریکا تمام مسائل پشت پرده تمدن غرب را برملا می کند، ابراز داشت: متاسفانه آمریکایی ها به رغم آن که همواره مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند و به این بهانه حتی بسیاری از کشورها را مورد هجوم و فشار قرار می دهند، اما در عمل نشان داده اند که خودشان به این مسئله به معنای واقعی کلمه پایبندی لازم را ندارند .
فراتی با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در آمریکا نشان های خوبی برای تداوم نظام سرمایه داری در غرب نیست، گفت: احتمال اینکه غرب بتواند از طریق تولید ایده ها و نظریه های جدید بحران های خود را حل کند وجود دارد چون فلسفه خوابیده در پشت این نظام بسیار قدرتمند است.

آمریکا در حالی دم از حقوق انسان‌ها می‌زند که خود جنایات فراوانی را مرتکب شده است؛ ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای، توطئه‌های جدا کردن ایران، حمله طبس، کودتای نوژه، طرح حمله مستقیم آمریکا به ایران، حمله صدام، تأمین سلاح‌های شیمیایی عراق علیه ایران، انواع تحریم‌ها (علمی، دارویی، نفت، اقتصاد، بانک‌ها، کشتیرانی، رادار، ماهواره و فضا، الکترونیک و...)، فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، جنگ در ویتنام، جنگ در عراق، جنگ در افغانستان و... گوشه ای از جنایت های آمریکا در دنیا مخصوصا در کشور ایران است.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/21436
اخبار مرتبط

نظرات شما