رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم خبر داد:

کاشت 6 هزار نهال به یاد شهدای قم / برگزاری یادواره 6هزار شهید استان قم بدون حضور مردم

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم با اشاره به کاشت 6هزار نود نهال به یاد شهدای قم در هفته پیش رو گفت: ۲۷ آبان ماه یادواره فرماندهان و شش هزار شهید استان قم به‌طور محدود با حضور فرماندهان و راویان این برنامه به‌صورت مستقیم از شبکه استانی نور پخش خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد حاجی زاده رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم در نشست خبری که ظهر امروز در محل ستاد کنگره شهدای استان قم برگزار شد اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات جامع و کامل به این نتیجه رسیدیم که قم دارای6 هزار و ۹۰ شهید می باشد.

حاجی زاده افزود: یادواره های شهدا یک مراسم گرامیداشت یاد و نام شهدا است اما کنگره شهدا وظیفه وسیع تری دارد و محدود به زمان و مکان نیست وظیفه کنگره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و بنا به فرموده حضرت آقا کنگره های شهدا محل تولید است از جمله این تولیدات تولید مخاطب است .

وی خاطرنشان کرد: در استان قم سالانه هزاران کنگره شهدا برگزار می شد که امسال به علت بیماری کرونا برگزاری یادواره ها تعطیل شده است.

 رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم تصریح کرد: همه ساله در روز ۲۷ آبان سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین، یادواره فرماندهان و ۶۰۰۰ شهید استان قم برگزار می شد اما به علت شرایط ویروس کرونا یادواره شهدا امسال به شکل جدیدی برگزار می‌شود.

 حاجی زاده عنوان کرد: یادواره های شهدا برای نسل جوان و نوجوان که در جنگ حضور نداشتند بسیاری از مسائل را تحلیل می کند از جمله اینکه چرا جنگ علیه ایران شروع شد در جنگ تحمیلی همه دنیا به جز دو کشور علیه ایران بودند در آن سال ها در شورای امنیت سازمان ملل هیچ قطعنامه‌ای به نفع ایران تصویب نشد.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم ادامه داد: ما نمونه های زیادی از شهدا را داریم که می‌توانند برای جوانان امروز الگو باشند از جمله شهید قمی جواد فخار که همه لوازم نیاز های مورد نیاز در جبهه را به حساب خودش خریداری می‌کرد و از بیت المال استفاده نمی کرد و حتی گاهی هم پول به حساب سپاه واریز می کرد این یک جهاد مالی بود که این روزها نیز کمک های مؤمنانه نشئت‌گرفته از همین الگوها است در شرایط امروز مردم با تأسی از همین رزمندگان به میدان کمک های مؤمنانه آمدند که همان جلوه های زمان دفاع مقدس است.

برگزاری یادواره 6هزار شهید قم با محدودیت

حاجی زاده خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره فرماندهان و شش هزار شهید استان قم بارعایت پروتکل های اعلامی ستاد مبارزه با کرونا از ۱۹ آبان ماه که مصادف با سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم است آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های یادواره شهدا پرداخت و گفت: سه شنبه ۲۰ آبان ویژه برنامه کاشت  ۶۰۰۰ نهاد را در بوستان جدید تأسیس یادمان شهدای استان قم با حضور خانواده شهدا را خواهیم داشت، محل این بوستان حدفاصل بلوار مرجعیت و کوه خضر نبی خواهد بود بوستان یادمان شهدای استان قم در زمینی به مساحت دوازده هکتار آماده بهره برداری است. همچنین چهارشنبه ۲۱ آبان ماه از ۲۵ اثر مکتوب و سایر تولیدات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت رونمایی خواهد شد.

 رئیس ستاد کنگره شهدای قم  با اشاره به آغاز فعالیت صفحات مجازی ستاد کنگره استان قم از رونمایی از تولیدات فضای مجازی ستاد کنگره در روز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه خبر داد و افزود: از دیگر برنامه های ویژه یادواره شهدا استان قم رونمایی از سردیس ۱۲ شهید استان قم در روز شنبه ۲۴ آبان ماه خواهد بود.

حاجی زاده اظهار داشت: از ۴۰ تابلوی کوچه شهید در روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه رونمایی خواهد شد همچنین افتتاح پارک شهید زین الدین به مساحت ۴ هکتار در شهرک شهید زین الدین در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه از دیگر برنامه های پیشروی یادواره خواهد بود.

وی گفت: روز ۲۷ آبان ماه یادواره فرماندهان و شش هزار شهید استان قم به طور محدود با حضور فرماندهان و راویان در مجتمع امام خامنه ای گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام برگزار خواهد شد این برنامه به صورت مستقیم از شبکه استانی نور پخش خواهد شد همچنین در فضای مجازی و به صورت لایو در برخی از صفحات پخش خواهد شد.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/21563
اخبار مرتبط

نظرات شما