حضور بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان قمی در سامانه شاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، غلامحسین احمدوند  با اشاره به پیشرفت روزافزون برنامه شاد اظهار داشت: سامانه شاد نسبت به برنامه قبلی که در حد یک پیام‌رسان اجتماعی بود تغییرات بسیاری داشته و در واقع به یک پلتفرم تبدیل‌شده است که  امکانات بسیاری از قبیل آزمون، تکلیف، حضوروغیاب و برنامه لایو که ارتباط دوسویه صوتی و تصویری در آن دیده‌شده و بسیاری از اشکالات آن برطرف شده است.

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش‌وپرورش استان قم با تأکید بر استفاده از این سامانه در یادگیری بهتر دانش آموزان تصریح کرد: تا به امروز تعداد هزار و 105 مدیر آموزشگاه به همراه 15 هزار و 342 همکار فرهنگی، از مجموع 16 هزار و 327 معلم در سامانه شاد احراز هویت شده‌اند.

وی بابیان راهکار حل مشکل همکاران در استفاده از این سامانه عنوان کرد: برای رفع مشکل همکاران کارگاه‌های آموزشی حضوری در سطح مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد که مدیران آموزشگاه‌ها و کارکنان ادارات مناطق و نواحی نیز از این کارگاه‌ها بهره‌مند شدند.

به گفته احمدوند بیش از 90 درصد از دانش آموزان قمی از آموزش‌های سامانه شاد بهره می‌برند و در حال حاضر نیز از تعداد 248 هزار و 529 دانش‌آموز، تعداد 227 هزار و 871 نفر احراز هویت شده و تحت پوشش این سامانه قرار گرفتند.

وی با اشاره به مشکلات مطرح‌شده از سوی والدین نسبت به برنامه شاد گفت: تأمین پهنای باند این برنامه بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته‌شده که پهنای باند در اختیار این برنامه، جوابگوی حجم بالای کاربران در ساعت‌های مختلف روز به‌طور هم‌زمان نیست.

این مسئول آموزشی با اشاره به‌رایگان شدن اینترنت مصرفی شاد افزود: البته شرایط ارتباطی نسبت به‌روزهای گذشته بسیار بهتر شده که درصدد رفع پاره‌ای از مسائل و مشکلات این برنامه هستیم، امروز مطالب تمام دروس مقاطع مختلف در قسمت محتوی رسمی سامانه بارگزاری شده و قابل‌استفاده دانش آموزان است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21705
اخبار مرتبط

نظرات شما