بدهی دولت به تامین اجتماعی چقدر شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
 

احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تعهد پرداخت بدهی ۱۲۰ هزارمیلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی را بر اساس برنامه ششم توسعه را عملیاتی نکرده و این در حالی است که مقرر بود طى ۵ سال بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، اما متاسفانه پس از گذشت ۲ سال که از برنامه ششم توسعه می‌گذرد، اما هنوز پرداختی در این خصوص اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه شکست طرح تحول نظام سلامت، بیشترین درد را اقشار ضعیف جامعه متحمل می‌شوند افزود: ادامه طرح مذکور الزامی است و بر همین اساس لازم است پشتوانه مالی و بودجه‌ای مناسبی برای این طرح در نظر گرفته شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متناسب با هزینه‌های طرح تحول سلامت می‌بایست، دولت منابع مالی مورد نیاز را تامین کند تا بتوان قوانین مرتبط با طرح تحول سلامت را اجرایی کرد و از همین رو در این راستا می‌بایست هزینه‌های حوزه سلامت را نیز به نحوه کارشناسی شده کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: دولت و وزارت بهداشت و درمان، تعهدات خودشان را نسبت به طرح تحول سلامت بطور کامل اجرایی نکرده‌اند بطور مثال طرح پزشک خانواده، پرونده الکترونیکی، سیستم ارجاع و راهنمایی بالینی یا عملیاتی نشده یا بطور کامل اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یادآورشد: شکست طرح تحول سلامت به ضرر دهک پایین اقتصادی جامعه است بنابراین باید در راستای اجرای کامل طرح تحول سلامت تدابیر اصولی اتخاذ شود.


انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/2183
اخبار مرتبط

نظرات شما