رییس انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان قم

سرمایه گذاران بومی در مسیر توسعه استان موثرتر هستند/نگاه منفی دستگاه ها به سرمایه گذار بومی

رییس انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان قم با اشاره به نگاه منفی دستگاه های استان به سرمایه گذار بومی، گفت: سرمایه گذاران بومی در مسیر توسعه استان موثرتر هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،عباس محرابی، رییس انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان قم عصر امروز در نشست خبری این انجمن در خصوص مشکلات استان در جذب سرمایه گذار، اظهار داشت: جذب سرمایه گذار و توسعه شهر به سود شهر است.
وی ادامه داد:سرمایه گذار غیر بومی تجهیزات، نیروی انسانی و...را از خارج شهر وارد می کنداما سرمایه گذار بومی با تکیه به داخل شهر تمام فعالیت های خود را انجام می دهد.
محرابی تاکید کرد: سرمایه گذاری غیر بومی عایدی برای قم دارد و موجب توسعه شهر می شود اما شاید در بحث اشتغال زای و موارد این چنینی کمکی به شهر نکند.
وی بیان داشت: فقدان سرمایه‌گذار بومی یکی از ضعف‌های بزرگ شهر قم است و استفاده از سرمایه‌گذاران غیربومی علاوه بر اینکه فایده معنوی و ماندگاری برای استان ندارد بلکه برخی از سرمایه‌های آن را هم از بین می‌برد.

رییس انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان قم اضافه کرد: سرمایه‌گذاران غیربومی در مسیر توسعه قم موثر هستند اما به دلیل اینکه شرکت‌های آنها در شهرهای دیگر ثبت شدند و از امکانات و نیروهای غیربومی بهره می‌برند، فایده موثری برای استان ندارند.
وی روند طولانی صدور انواع مجوزهای عمرانی و تفریحی را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: صدور مجوز برای نام " انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان قم" بیش از ۱۴ ماه به طول کشید درحالی‌که در همین زمان می‌شد پروژه‌های زیادی پیش برد.
محرابی از حساسیت‌های سطحی در معاونت‌های سرمایه‌گذاری استان انتقاد کرد و ادامه داد: در طول ۱۴ ماه معطلی برای صدور مجوز این انجمن، ۱۴ اسم مختلف به معاونت سرمایه‌گذاری استانداری قم معرفی شد و درنهایت عنوان فعلی موردپذیرش قرار گرفت.
وی یادآور شد: برآیند سرمایه‌گذاری شهرداری در جبهه ۱۴ کیلومتر بلوار پیامبر اعظم(ص) در طول ۱۴ سال از تاسیس آن هنوز مشخص نیست و هیچ پروژه سرمایه‌گذاری شاخصی در این محور مهم شکل نگرفته است.
رییس انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان قم گفت: آن چیزی که مانع از حمایت از سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم است، طمع و خودخواهی شهرداری قم از سودی است که سرمایه‌گذاران از آن به دست می‌آورند.
وی تاکید کرد: شهرداری قم هنوز به این باور نرسیده که سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم درنهایت به سود شهرداری و تاثیر گذاری آن بر بافت فرهنگی، اجتماعی و ماندگاری سرمایه‌گذاری است.
محرابی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری قم از ما حمایت نکند کشورهای دیگر آغوش خود را بر روی سرمایه‌گذاران ایرانی بازکرده‌اند.
وی ابراز داشت: شهرداری قم به سرمایه معنوی و تحول در شکل ظاهری شهر توجه نمی‌کنند و حمایت از سرمایه‌گذاران برای آنها معنی ندارد.
رییس انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان استان قم بیان داشت: بیش از ۲۰۰ سرمایه‌گذار قم به دلیل عدم‌حمایت شهرداری در استرالیا و ۳۰۰ نفر در کانادا مجبور به سرمایه‌گذاری شده‌اند.
وی تاکید کرد: فرش قرمز سرمایه‌گذاری در قم سیاه شده و همین مساله سبب فرار بسیاری از سرمایه‌گذاران قمی به کشورهای آسیای میانه مانند تاجیکستان، قزاقستان و غیره شده است.
وی ابراز کرد: شهرداری و سایر دستگاه‌های دولتی نوعا به سرمایه‌گذار نگاه منفی دارند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22011
اخبار مرتبط

نظرات شما