رئیس مجمع جهادگران استان قم:

تغسیل و دفن اموات کرونایی از اقدامات شاخص گروه های جهادی است/ بسیجیان در هر کجا که نیاز باشد، حاضر هستند

رئیس مجمع جهادگران استان قم با بیان این که بسیجیان در هر کجا که نیاز باشد، حاضر هستند، گفت: تغسیل و دفن اموات کرونایی از اقدامات شاخص گروه های جهادی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمیدرضا طلوعی در میزگرد خدمات گروه های جهادی در مقابله با بیماری کرونا که در دفتر پایگاه خبری قم فردا برگزار شد، اظهار داشت:بسیج ثابت کرده است در تمام بحران ها حاضر است.
وی ادامه داد: بسیج در دوران دفاع مقدس و در بحران های بعد از دوران دفاع مقدس مانند سیل، زلزله، مشکلات اقتصادی وامنیتی و امروز هم کرونا حضور دارد.
بسیج می تواند در کنار دولت و مردم برای حل مشکلات تلاش کند
رئیس مجمع جهادگران استان قم با اشاره به اینکه بدنه بسیج یک بدنه چابک است و در کنار دولت و مردم میتوانددر راستای حل مشکلات تلاش کند، گفت: کرونا یک بیماری بین المللی است که کل دنیا را گرفتار خود کرده است.
وی بیان داد: به گفته خود مسئولین کشور و دیگر کشورها ورود بسیج و نیروهای مردمی در ایران برای مقابله با کرونا یک نقطه مثبت بود که فقط کشور ایران از آن برخوردار است.
بسیجیان در هر کجا که نیاز باشد حاضر هستند
طلوعی با اشاره به اینکه یک بسیجی در هرکجا که احساس کند نیاز به او هست حاضر می شود، ابراز داشت: در بحران های کشور معمولا گروه های جهادی در ابتدا وارد می شوند و سپس آنها را ساماندهی می کنیم.
وی اضافه کرد: در خصوص مقابله با کرونا هم ابتدا گروه های جهادی وارد کار شدند و اقدام به تولیدماسک و ضد عفونی معابر کردند که بعد از آن شروع ساماندهی شکل گرفت و محله بندی شد و ماموریت های مختلف به گروه های جهادی تعریف و محول شد.
مسئول گروه جهادی ربیون استان قم با اشاره به اینکه در زمان رخدادن بحران ابعاد آن مشخص نیست که کرونا این چنین چیزی بود، گفت: در روزهای اول شیوع کرونا هم گروه های جهادی به سرعت شروع به تولید ماسک و ضد عفونی معابر کردند که یک کار بی نظیر در دنیا بود.
وی در ادامه با اشاره به آمار گروه های جهادی استان، گفت: آماری از تعداد نفرات در دسترس نیست اما طبق اطلس جهادگران، قبل از شیوع کرونا 200گروه جهادی در قم فعالیت می کردند که این آمار بعد از شیوع کرونا به 400گروه جهادی رسید. البته این گروه ها از نظر کمی و کیفی با یکدیگر متفاوت هستند.
طلوعی با اشاره به خدمات بسیج در دوران کرونا، بیان داشت:در روزهای اول دو تا فعالیت شاخص گروه های جهادی و بدنه مردمی که به گروه ها پیوستند بحث تولید ماسک و ضد عفونی معابر بود.
وی اضافه کرد: اما به مرور زمان این فعالیت ها گسترش یافت و گروه های جهادی به بیمارستان ها رفتن و به بیماران کمک کردند و با فرمان رهبر معظم انقلاب کمک مومنانه راه افتاد و بسته های معیشتی به خانواده های محروم داده شد.
نیروهای بسیجی طرح ها و ایده های خوبی ارائه دادند
رئیس مجمع جهادگران استان قم با اشاره به اینک نیروهای جوان و کف میدانی در حوزه های مختلف توانستند ایده بدهند و خودشان در کف میدان اجرایی کنند، افزود: طرح های خوبی از دل گروه های جهادی ارائه شد مانند تعقیب بیماران کرونایی که این طرح در حال اجرا می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در یک اقدام سه روز به چهار هزار خانواده به طور یکجا بسته های بهداشتی تحویل داده شد و اگر نیاز داشتند منازل آنها ضد عفونی شد.
طلوعی ادامه داد: یک اقدام جهادی که گروه های جهادی انجام دادن تغسیل و دفن اموات کرونایی بود که این موضوع از قم شروع و در استان های دیگر هم گروه های جهادی وارد شدند.
تغسیل و دفن اموات کرونایی از اقدامات شاخص گروه های جهادی است
وی تاکید کرد: فعالیت طلاب در بیمارستان ها و تغسل و دفن اموات از اقدامات بسیار شاخص بود، گروه های جهادی طلاب در کمک به بیماران در کنار کادر درمان در بیمارستان هم بسیار مهم بود و همچنین رسیدگی به بیماران در منازل دیگر فعالیت شاخصی است که توسط گروه های جهادی انجام گرفت.
مسئول گروه جهادی ربیون استان قم با اشاره به یکی از ویژگی های مهم گروه های جهادی در مبارزه با کرونا، گفت: جهادگران در عرصه های مختلف مبارزه با کرونا فعالیت کردند که در معرض بیماری بودند آنها وخانواده های آنها از ویژگی های بارز جهادگران بود که این یک روحیه بسیار بالا در عرصه خدمت رسانی به بیماران کرونایی می خواست.
توطئه دشمنان در خصوص شیوع کرونا از قم شکست خورد
وی اضافه کرد: برخی رسانه ها به دنبال این بودند که قم را مرکز شیوع بیماری نشان دهند هم قم نه مرزی داشت و نه فرودگاهی که بیماری از آنجا وارد قم شود که این موضوع با اقدامات به موقع از بین رفت.
طلوعی با اشاره به عادی شدن بیماری کرونا برای مردم، گفت: در روزهای اول بدون محدودیت مردم خود محدودیت قرار می دادند و رعایت می کردند اما امروز با وجود محدودیت ها بازهم رعایت نمی کنند.
وی افزود: یکی از لازمه های رعایت مسئله معیشت بود که به آن رسیدگی نشد و تدبیری لازم اجرا نشد البته اقداماتی انجام شد اما کافی نبود که در ادامه حضرت آقا مسئله کمک مومنانه را اعلام کردند.
تصمیمات به صورت جدی توسط مسئولین اجرا نمی شد
مسئول گروه جهادی ربیون استان قم ادامه داد:  مشکل بعدی این بود که مسئولین تصمیم قاطع نمی گرفتند صرفا حرفی گفته می شد اما اجرایی و عملیاتی نمی شدکه این موضوع هم به مطالبه حضرت آقا تبدیل شد که امروز برخی تصمیمات به صورت جدی در حال اجرا می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا یک امتحان برای مردم و مسئولین بود و هست، گفت: مسئولینی که قبل از این بحران حرف ها و ادعاهای بسیاری داشتند که با شیوع کرونا نشان دادند ک مرد عمل نیستند از طرفی در بین مردم شکوفایی گروهای جهادی و مردمی شروع شد و به کمک کادر درمان آمدند.
گروه های جهادی در هر عرصه موفق و موثر هستند
طلوعی عنوان داشت: گروه های جهادی نشان دادند که در هر عرصه ای که وارد شوند می توانند موفق وموثر باشند و برای هر مسئولی موتور محرکی باشند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22079
اخبار مرتبط

نظرات شما