افزایش ۵۹ درصدی تولید در ایران خودرو/ تولید ماهانه ۶۰ هزار دستگاه خودرو در دستور کار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص رکورد تولید در این شرکت تصریح کرد: در سال جهش تولید قرار داریم و مقام معظم رهبری بر افزایش تولید محصولات صنعتی تاکید دارند.  طبق دستور وزیر صمت برنامه ریزی برای افزایش تولید خودرو انجام گرفت.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۴۱ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۱۶ هزار دستگاه بود ، ۱۲۵ هزار دستگاه  بیشتر شده است.

او افزود: از ابتدای امسال روزانه ۲ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو تولید می‌شد که از اول آذر این میزان با رشد ۱۵ درصدی به ۲۳۰۰ دستگاه افزایش یافت. شنبه رکورد تولید ۲۹۵۳ درستگاه را زده ایم که همه تولیدات ساخت داخل هستند.

مقیمی ادامه داد:با تامین به موقع قطعات از سوی قطعه سازان روز گذشته ۴۸۰۰ دستگاه خودروی ناقص را تکمیل و تجاری سازی کردیم درحالیکه تا پیش از این روزانه ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دستگاه تجاری‌سازی می‌شد.

او گفت: در روزهای تعطیل اخیر توانستیم هم بالغ بر ۴ هزار دستگاه فاکتور شده و به فروش رسیده است. میزان تعهدات معوق ایران خودرو هم اکنون ۲۸ هزار دستگاه است که از این میزان ۹ هزار ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید و آماده شده که تا چند روز آینده پس از اعلام قیمت از سوی سازمان حسابرسی، فاکتور و به مشتریان تحویل می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: تا امروز ۸ مرحله فروش فوق العاده داشتیم که طی آن بالغ بر ۸۷ هزار تعهد جدید ایجاد شده است و از این میزان ۶۵ هزار دستگاه به مردم تحویل داده شده و ۲۲ هزار خودرو هم فاصله زمانی داریم و مهلت تحویل آن تا چند ماه دیگر است. خیلی زود تعهدات معوق ما تحویل داده می شود.

مدیرعامل ایران خودرو  بیان کرد: سهم تولید ما از کل یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرویی که باید تولید شود ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۹ است که تحقق این امر را در دستور کار داریم. همچنین بسته جهش تولید با استفاده از ظرفیت های تولید داخل از سوی وزارت صمت تهیه شده و  ما در این بسته تعهد داده ایم به تولید ماهانه ۶۰ هزار دستگاه خودرو برسیم.

مقیمی با بیان اینکه افزایش تولید، تکمیل و تجاری سازی خودرو در خودروسازان موجب رونق تولید و  افزایش اشتغال در قطعه سازان هم شده است افزود: پیش بینی ما این است با این میزان تولید ، بازار خودرو از التهاب خارج شده و به تدریج به آرامش برسد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22307
اخبار مرتبط

نظرات شما