۱۶۰تن کالا در قم برای حمایت از تولید بدون کد رهگیری ترخیص شد

مدیرکل گمرکات قم گفت: براساس مصوبه جدید دولت برای کمک به ترخیص سریع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و حمایت از بخش تولید، ۱۶۰ تن کالا در قم بدون کد رهگیری از گمرکات ترخیص شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اسفندیار دریکوندی روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: حجم قابل توجهی از کالاها در گمرکات سراسر کشور به دلیل موضوع تامین و تخصیص ارز دپو شده بود که بر اساس تصمیم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و کارگروه تنظیم بازار قرار شد کالاهای اساسی و کالاهای مرتبط به واحدهای تولیدی تا ۹۰ درصد بدون نیاز به کد رهگیری ترخیص شود.

وی افزود: در همین رابطه بهره برداران چند شرکت فعال تولیدی در قم نیز از این موقعیت استفاده کردند و توانستند بدون کد رهگیری کالای مورد نیاز خود را ترخیص کنند.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۶۰ تن کالا به ارزش ۵۰۰هزار دلار بر این اساس در قم‌ ترخیص شده است و این کمک بزرگی از جانب گمرکات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.
مدیرکل گمرکات قم گفت: این کار باعث شد تا تعدادی از واحدهای تولیدی استان که به دلیل ترخیص نشدن کالای مورد نظر خود در آستانه تعطیلی قرار داشتند به چرخه فعالیت بازگشته و از بیکاری تعداد زیادی از کارگران جلوگیری شود. 
وی بیان کرد: این اقدام در مجموع به نفع کشور و واحدهای تولیدی است و موجب رفع برخی کمبودها به دلیل ترخیص نشدن به موقع کالاها می شود.
وی ادامه داد: همچنین با تلاش صورت گرفته در این خصوص، مشکلات بازار و صنایع با سرعت بیشتری حل می شود و دسترسی مردم به کالاهای اساسی بیش از پیش تسهیل خواهد شد.

حجم صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه به بیش از ۷۳هزار و ۵۲۵ تن رسیده‌است که نشانگر حرکت خوب بخش تولید در قم با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کروناست.

ارزش صادرات انجام شده از طریق گمرکات استان در این مدت ۸۲ میلیون ۴۹۳ هزار دلار بوده‌است.

در همین رابطه کالاهایی همچون گرانول، پفک، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به کشورهایی نظیر عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

درآمد کل گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه نیز به ۱۳۳ میلیارد تومان رسید.

همچنین در بخش واردات در این مدت ۳۱هزار ۴۸۴تن انواع کالا همچون اجزا و قطعات موتورسیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم‌آرایشی و بهداشتی از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد.

 این کالاها از کشورهایی همچون چین، هند،‌ ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن به ارزش ۱۴۶میلیون و ۲۳۳ هزار دلار وارد گمرکات استان شد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/22402
اخبار مرتبط

نظرات شما