عدم نظارت بر قیمت‌ها و نبود برنامه برای حمایت از اقشار کم درآمد مورد اعتراض مردم است

نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: نداشتن برنامه مدون در حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه، عدم کنترل و نظارت بر بازار و نبود نظارت بر قیمت‌ها و آشفتگی بازار خودرو و... مورد اعتراض شدید مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،، سیدجواد ساداتی‌نژاد در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 18 دی 97) گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران علیرغم توطئه‌های استکبار جهانی با توکل به خداوند، ایستادگی ملت ایران و رهبری مقتدرانه امام راحل و مقام معظم رهبری با سرافرازی پیش رفته و امسال 40 سالگی خود را جشن می‌گیرد و موفقیت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، نظامی، علمی و صنعتی و پزشکی علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانسته یک الگوی جدید را فرا روی ملل آزادیخواهد قرار گیرد.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران شامل هسته‌ای، موشکی و اقتدار منطقه‌ای تبدیل به کابوسی برای دشمنان این کشور شده و تمام رؤسای جمهور آمریکا در قفل کردن این مؤلفه‌های قدرت تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آنها در این است که اوباما به دنبال برجام‌های مجزا برای قفل کردن هر یک از این مؤلفه‌های قدرت بود و ترامپ به دنبال قفل کردن هر سه مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی در یک برجام است اما زهی خیال باطل.

وی افزود: قدرت دفاعی ما در سپاه و ارتش قابل چشم‌پوشی نیست. الحمدالله امروز جنگل‌های موشک جمهوری اسلامی قد کشیده است، دادن کدهای غلط و آدرس‌های نادرست حرکت در مسیر آمریکاست و مقایسه ایران اسلامی با کشورهای فروپاشیده بازدید از زمین دشمن است و تحلیل‌های غلط به دنبال تضعیف قدرت نظامی ماست. اگر قدرت موشکی ما نبود معلوم نبود دشمن چه بر سر ما می‌آورد.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: ملت ایران اثبات کرده است همیشه مدافع قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح خود بوده است اما نباید این را هم فراموش کرد که مردم که وظیفه خود را به خوبی و درستی انجام داده‌اند انتظار دارند تا دولتمردان به وظیفه خود به شایستگی عمل کنند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نداشتن برنامه مدون در حمایت از اقشار کم درآمد جامعه و عدم کنترل بر بازار و نبود نظارت بر قیمت‌ها و آشفتگی بازار خودرو و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده در جامعه مورد اعتراض شدید مردم است.

وی افزود:‌یکی از موضوعات بسیار مهم و مطالبه مردم موضوع اشتغال است. از رئیس‌جمهور می‌خواهم در مورد حفظ اشتغال موجود و تعطیلی کارخانجات دستور ویژه صادر کند. کمبود نقدینگی موجب تعطیلی صنایع شده است. معلوم نیست چرا بانک‌ها در زمینه تامین نقدینگی کاری انجام نمی‌دهند.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در بودجه 98 اعتبارات علم و فناوری در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری 40 درصد کاهش پیدا کرده که این مسئله باعث نگرانی است. همچنین نبود اعتبار لازم برای نظام رتبه‌بندی معلمان و تخصیص اعتبار  2هزار میلیارد تومان در سقف دوم بودجه که این عملا به معنای عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم توجه به همسان‌سازی حقوق و متناسب سازی آن برای کارکنان کشوری، لشکری و کارگری در بودجه 98، عدم شفاف سازی بودجه به ویژه بودجه نفت، تعیین افزایش حقوق کارمندان دولت به صورت کلی 20 درصداز دیگر انتقادات وارد به لایحه بودجه سال آتی است.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور چرا قانون ساماندهی نیروهای حق‌التدریس، خرید خدمت آموزشی،‌ پیش‌دبستانی و نهضت سواد آموزی جهت اجرا مستقیما به دستگاه مربوطه که وزارت آموزش و پرورش است،ابلاغ نشد تا ناچارا رئیس مجلس این مهم را انجام داد. آقای رئیس‌جمهور بفرمایید چرا در تدوین آئین‌نامه داخلی این قانون ممانعت به عمل می‌آید. انتظار می‌رود به فوریت در این موضوع اقدام لازم صورت گیرد.

ساداتی‌نژاد در تذکری به وزرای نیرو و کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزان در این شرایط اقتصادی چه گناهی کردند که گرفتار دعوای تخصصی این دو وزارتخانه شده‌اند؟ تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی و ساعات کارکرد این چاه‌ها لازم است با تمهیدات معیشتی برای کشاورز و آموزش کشت جایگزین مناسب انجام شود.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/2250
کلیدواژه: قیمت‌ نظارت مردم
اخبار مرتبط

نظرات شما