تولید محصولات ضد کرونایی به دست فرزندان آزادگان و جانبازان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در سال‌های نه چندان دور، در روز‌هایی که کشورمان آغشته به بوی خون و دود و باروت بود، مردانی از جنس غیرت، بی ادعا جان خود را به دست گرفتند و در خط مقدم جبهه‌ها مشغول دفاع از ایران شدند. آن روز‌ها گذشت و افتخار و عزتش برای آن مردان بی ادعا و مردمان نجیب و صبور سرزمینمان به جا ماند و امروز فرزندان این بزرگواران در خط مقدم جبهه‌ سلامت درحال خدمت‌رسانی و کارآفرینی هستند، همانقدر بی ادعا و همانقدر دغدغه‌مند.

در اواخر سال ۹۸ همزمان با اوج‌گیری کرونا، همان روز‌هایی که با کمبود ماسک و الکل و ضدعفونی‌کننده مواجه بودیم، عده‌ای از فرزندان جانبازان و آزادگان دفاع مقدس گرد هم جمع شدند و تصمیم گرفتند دوباره ایثار را به نمایش بگذارند؛ کسانی که مانند پدران غیورشان دغدغه‌ سلامت هموطنانشان را داشتند.

محمدتقی رحیم‌دل نایب رییس جمعیت فرزندان آزادگان دفاع مقدس گفت: اواخر سال ۹۸ همزمان با آغاز روز‌های شیوع ویروس کویید ۱۹ و در روز‌هایی که ماسک و الکل و تجهیزات بهداشتی کمیاب و نایاب و گران شده بود با همفکری و مشورت با افراد متخصص در حوزه‌های مرتبط همه‌ توانمان را برای مرتفع کردن مشکلات موجود در شرایط آغازین کرونا به کار گرفتیم و شروع به رایزنی و مشاوره و ارتباط با متخصصان حوزه‌های مختلف کردیم و به فکر ایجاد فضایی برای کارآفرینی از تحصیل‌کرده‌های مرتبط با این حوزه و افراد متقاضی و جویای کار افتادیم.

نایب رییس جمعیت فرزندان آزادگان دفاع مقدس افزود:‌ پس از تحقیق و بررسی و حتی انجام یک سری تست‌های علمی در آزمایشگاه‌هایی که می‌شناختیم تصمیم به عملیاتی کردن اهدافمان گرفتیم در گام اول طرح خود را با یکی از دوستان که جزو نخبه‌های علمی هستند و دکترای روانشناسی و دکترای مهندسی برق دارند در میان گذاشتیم. ایشان پس از بررسی‌های لازم چند فرمول درست کردند و ما در آزمایشگاه‌هایی که می‌شناختیم تست کردیم و متوجه شدیم یکی ازاین فرمول‌ها به شدت کاربردی و جدید و مفید است.

رحیم دل گفت: سپس از ظرفیت افراد متخصص در حوزه‌های آزمایشگاهی و شیمی و داروسازی استفاده کردیم تا بتوانیم از این فرمول برای تولید انبوه استفاده کنیم و از جمله آزمایشگاه‌هایی که این فرمول را تست کردند می‌توان به آزمایشگاه اداره کل استاندارد ایران و آزمایشگاه وزارت دفاع اشاره کرد، همچنین موفق شدیم اولین تاییدیه استاندارد وزارت دفاع با عنوان «فرمول دست شاکر» را از آن خود کنیم و این فرمول به نام ما ثبت شد.ما پس از این به فکر تولید انبوه افتادیم و برای شروع از جمعیت فرزندان آزاده‌ استان تهران بهره بردیم و اتاق فکری ایجاد کردیم و موفق شدیم هماهنگی و ایجاد فضای کار و دریافت مجوز و ... را انجام دهیم.

وی بیان کرد:‌همچنین در روز‌های آغازین کرونا که ماسک کمیاب و گران بود به فکر تولید ماسک به صورت ایجاد مشاغل خانگی افتادیم و از ظرفیت خانم‌هایی که سرپرست خانوار بودند برای پیش‌برد اهدافمان بهره گرفتیم. همچنین در طول زمان از فرزندان آزاده و خانواده‌های آزاده و افرادی که تمایل به کار داشتند استفاده کردیم و  با ستاد کرونای استان‌ها هم همکاری داشته‌ایم و محموله‌های ماسک را در اختیار ستاد کرونای استان‌های اصفهان و گیلان قرار داده‌ایم و حتی به کشور عراق هم صادرات داشته‌ایم.

رحیم دل افزود: با همکاری متخصصان حوزه‌ی پزشکی آزمایشگاهی موفق به تولید مواد ضدعفونی کننده‌ی دست با الکل ۷۵ درصد با کمترین میزان آسیب به پوست، مواد ضدعفونی‌کننده‌ سطوح با فرمول‌هایی جدید و دارای استاندارد‌های لازم و همچنین ماسک‌های اسپان باند سه لایه‌ ملت بلون (با ملت بلون اورجینال) و مواد ضدعفونی کننده‌ سطوح شدیم.

نایب رییس جمعیت فرزندان آزادگان دفاع مقدس اظهار کرد: مجموعه‌ ما تمام تاییدیه‌ها و مجوز‌های لازم  از جمله سیب سلامت، تاییدیه تست نتایج آزمون مواد ضدعفونی‌کننده‌ سطوح، محیط و وسایل و تجهیزات، تاییدیه بازرسی نمونه برداری و آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد، تاییدیه‌ اداره کل غذا و دارو و از همه مهمتر اولین تاییدیه‌ واحد کنترل کیفیت گروه تخصصی شهید زین‌الدین وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی کشور را کسب کرده ایم و این محصولات کاملا در اختیار عموم قرار گرفته است و هیچ انحصار خاصی ندارد.

رحیم دل با بیان اینکه دغدغه‌ ما تامین ماسک و محصولات بهداشتی در این شرایط و همچنین حمایت از کسب و کار‌های خانگی و کارآفرینی است، افزود: توقع ما از ارگان‌های دولتی مرتبط، حمایت است، چون برای روند اداری دریافت مجوز به شدت با مشکل و سنگ اندازی برخی ارگان‌ها درگیر بودیم در حالی که ما توقعی برای دریافت هیچ گونه تسهیلاتی نداشتیم. بنده به عنوان پیشنهادی برای راهبرد هرچه بهتر روند دریافت مجوز و سایر کار‌های اداری راه‌اندازی یک سامانه‌ی هوشمند برای نظارت و همچنین سهولت روند کار‌های اداری را پیشنهاد می‌کنم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22523
اخبار مرتبط

نظرات شما