عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

گستاخی حاکمان کشورهای همسایه نتیجه انفعال در سیاست خارجی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امید بستن به حمایت و همراهی کدخدا متاسفانه تاکنون زیان های هنگفتی نصیب ملت ایران ساخته و گستاخی دشمنان بزرگ و کوچک حتی حاکمان برخی کشورهای همسایه و منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشته است.

 حجت الاسلام محمد ملک زاده عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اظهارات غیرمسئولانه رئیس جمهور ترکیه، اظهار داشت: انفعال در سیاست خارجی، گستاخی حاکمان کشورهای همسایه را هم به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: اخیرا رئیس جمهوری ترکیه با حضور در میان مردم آذربایجان، به قرائت شعری با مضامین تفرقه افکنانه اقدام نمود که موجب برانگیختن حساسیت‌های فراوان گردیده است.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه عدم احترام به حقوق بین الملل و تمامیت ارضی کشورها از سوی هیچ کس پذیرفته نیست، گفت: رعایت این مهم از سوی مسئولان کشورهای اسلامی اهمیت دوچندان می‌یابد.
اظهارات نسنجیده به زیان کل امت اسلامی است
وی اضافه کرد: بدیهی است با توجه به حساسیت منطقه راهبردی قفقاز که آمریکا و رژیم صهیونیستی چشم طمع به آن دوخته‌اند، هر گونه اظهارات نسنجیده و مداخله جویانه در این امر که تمامیت ارضی، استقلال و وحدت سرزمین های اسلامی به ویژه سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهد به زیان کل امت اسلامی و برخلاف مصالح جهان اسلام تمام خواهد شد و زمینه سوء استفاده دشمنان اسلام علیه امت اسلامی را فراهم خواهد ساخت.
واکنش ها نشان داد امت اسلامی هوشیار است
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به واکنش ها، گفت: واکنش‌های گسترده و یکپارچه از سوی گروه‌های مختلف ایران و مناطق اسلامی دیگر پس از اظهارات تفرقه‌افکنانه رئیس جمهور ترکیه نشان داد که امت مسلمان در کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و به ویژه منطقه قفقاز کاملا هوشیارند و هرگز فریب توطئه و فتنه انگیزی‌هایی که موجب خشنودی آمریکا و صهیونیسم جهانی می‌شود را  نخواهند خورد.
وی خاطرنشان نکرد: باید به جناب رئیس جمهور ترکیه یادآوری کرد که اگر ایشان اکنون بر سر قدرت است حکومت خویش را مدیون جمهوری اسلامی ایران می‌باشد زیرا در کودتای اخیر که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه او انجام شد تنها کشوری که با تمام قدرت در کنار دولت قانونی ترکیه ایستاد و کودتای آمریکایی صهیونیستی را ناکام گذارد جمهوری اسلامی ایران بود.
حجت الاسلام ملک زاده بیان داشت: اگر حمایت‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران نبود معلوم نبود پس از خاتمه این کودتا در آن کشور چه بر سر دولت کنونی ترکیه و شخص آقای اردوغان می‌آمد. بنابراین شایسته نیست ایشان با ناسپاسی در مسیر اهداف تفرقه افکنانه دشمنان اسلام گام بردارد و سخنانی بر زبان آورد که قطعا موجب خشنودی دشمنان دو ملت ایران و ترکیه خواهد بود.
وی تاکید کرد: شایسته است ایشان هر چه سریعتر اظهارات نسنجیده خود را اصلاح و از دو ملت ایران و آذربایجان عذرخواهی نماید.
گستاخی حاکمان کشورهای همسایه نتیجه انفعال در سیاست خارجی است
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به دستگاه دیپلماسی ایران، تصریح کرد: شاید این اظهارات رئیس جمهور ترکیه را بتوان نتیجه انفعال دستگاه دیپلماسی در برابر خصومت های پی در پی دشمنان نظام دانست که به جای استفاده از ظرفیت نظام جمهوری اسلامی برای گسترش نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در منطقه و جلوگیری از نفوذ بیگانگان در منطقه قفقاز و آذربایجان، با در پیش گرفتن سیاست بیطرفی و ملاحظه‌کاری‌های نادرست زمینه گستاخی دشمنان بویژه بعد ازقضیه برجام را به دنبال داشته است.
وی افزود: امید بستن به حمایت و همراهی کدخدا متاسفانه تاکنون زیان های هنگفتی نصیب ملت ایران ساخته و گستاخی دشمنان بزرگ و کوچک حتی حاکمان برخی کشورهای همسایه و منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران را به دنبال داشته است.
حجت الاسلام ملک زاده ابراز داشت: اکنون دیگر باید دولت محترم به این نتیجه رسیده باشد که رفع تمام این مشکلات و نابسامانی‌ها، با در پیش گرفتن دیپلماسی عزتمندانه و انقلابی امکان پذیر خواهد بود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22561
اخبار مرتبط

نظرات شما