بایدن: ستاد ترامپ علی رغم مطرح کردن شکایات متعدد، در انتخابات شکست خورد

رئیس جمهور منتخب آمریکا اقدام به سخنرانی درباره پیروزی قاطع خود در انتخابات و شکست ترامپ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از مشخص شدن آرای الکترال‌ها و پیروزی قطعی در انتخابات ریاست جمهوری اقدام به ایراد سخنرانی کرد.

وی گفت: شاهد مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری بودیم. بیش از ۸۱ میلیون نفر به من و کاملا هریس، معاون اولم رای دادند که در تاریخ بی سابقه بوده است.

بایدن افزود: شاهد ادعا‌های بی اساس درباره مشروعیت انتخابات بودیم. با این حال، این انتخابات صادقانه و شفاف بود. امیدوارم در آینده به مانند آنچه پس از انتخابات رخ داد، شاهد سواستفاده برخی افراد از قدرت نباشیم.

رئیس جمهور منتخب آمریکا درباره اقدامات ترامپ نیز گفت: تیم حقوقی ترامپ شکایات متعددی را درباره وقوع تقلب در انتخابات مطرح کردند، اما پس از بررسی این ادعا‌ها در دادگاه، تمامی آن‌ها به دلیل بی اساس بودن رد شد.

وی افزود: کرونا یا سوء استفاده از قدرت شعله دموکراسی را در آمریکا خاموش نمی‌کند. آرای امروز مجمع برگزینندگان نشان داد آمریکایی‌ها با وجود گسترش ویروس کرونا، به طور گسترده در انتخابات شرکت کرده اند. من به ۳۰۶ رأی کالج‌های الکترال یعنی همان آرای ترامپ در سال ۲۰۱۶ دست یافتم.

بایدن تصریح کرد: سیاستمداران در آمریکا بر سر قدرت نمی‌جنگند بلکه مردم قدرت را به آن‌ها تفویض می‌کنند. در آمریکا، وقتی ادعا‌هایی در مورد صحت هر انتخاباتی مطرح می‌شود از طریق روند قانونی به آن‌ها پاسخ داده می‌شود و این دقیقاً همان چیزی بود که این بار هم اتفاق افتاد. دادگاه‌ها این پیام روشن را به ترامپ ارسال کردند که هیچ کدام از آن‌ها در حمله بی سابقه به دموکراسی نقشی ایفا نخواهند کرد.

بایدن در پایان گفت: مسئول سازمان امنیت سایبری دولت ترامپ اذعان کرد این انتخابات امن‌ترین انتخابات بوده است. از همین رو، ادعا‌های تیم ترامپ مبنی بر وقوع تقلب گسترده در انتخابات بی اساس است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22635
اخبار مرتبط

نظرات شما