مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم:

تعمیق و تقویت ارتباط و اتحاد حوزه و دانشگاه یک وظیفه ای ملی است

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم تعمیق و تقویت ارتباط و اتحاد حوزه و دانشگاه را اصلی ترین وظیفه دانست و گفت: دانشگاه باید در سطوح مختلف علمی شتاب بیشتری بگیرد و حوزه علمیه نیز با محوریت معنویت در دانشگاه ها ورود کند

حجت الاسلام نبوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ارتباط  اتحاد حوزه و دانشگاه زمانی مطرح شد که نیاز بود دانشگاهیان و حوزویان در جهت رسیدن به یک هدف واحد یعنی سرنگونی رژیم طاغوت شاهنشاهی فعالیت کنند و ضرورت این موضوع بسیار ملموس و محسوس بود که همواره در آن زمان دستهایی در کار بودند تا میان حوزه و دانشگاه تفرقه و اختلاف ایجاد کنند.

 وی ادامه داد :پس از انقلاب اسلامی برای تقویت نظام و حفظ مشروعیت و اسلامیت نظام پژوهش و جایگاه دین در جامعه ،حوزه بایستی در این محور گام بر میداشت و دانشگاه نیز بر اساس شرعیات مقدس در موضوعات علمی مختلف و متعدد پیشروی میکرد و از این رو وحدت حوزه و دانشگاه امری بسیار  ضروری بود که در آن زمان تحقق یافت و اکنون نیز ادامه دارد.

مسئول بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط ایران در دوران پیش از انقلاب گفت :کشوری که وابسته بود به دنیا و آمریکا پس از انقلاب اسلامی یکی از افتخاراتش این است که اکنون در دنیا هیچ چیزی برایش دیکته نمی شود و تفکری کاملا مستقل دارد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب خاطرنشان کرد: اکنون ایران در تولید علم و نهضت های نرم افزاری مختلف  نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده چرا که قبلاً کسی جرات ابراز نظر در جهان نداشت اما اکنون دشمنان نیز به توان و پیشرفتهای علمی ما اذعان دارند.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به نقش اتحاد حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه هر دو بال مشترکی برای به ثمر رسیدن اهداف علمی کشور هستند که همگام با یکدیگر مسیر توسعه را پیموده اند.

وی در ادامه تعمیق و تقویت ارتباط و اتحاد حوزه و دانشگاه را اصلی ترین وظیفه دانست و افزود:در همین راستا دانشگاه باید در سطوح مختلف علمی شتاب بیشتری بگیرد و حوزه علمیه نیز با محوریت معنویت در دانشگاه ها ورود کند و دانشجویان را به لحاظ دینی، مذهبی، فرهنگی و اخلاقی تربیت نماید.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به نقش بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه در تقویت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: تاکنون ۱۳  کارگروه علمی در سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در موضوعات مختلف تشکیل شده است که مهمترین ماموریت آنها در خصوص تعمیق و تقویت اتحاد بین حوزه و دانشگاه رسیدگی به فوریت های پژوهشی با همکاری و مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه با هدف رفع شبهات و اختلافات علمی و ارجاع به اساتید دانشگاه ها است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22686
اخبار مرتبط

نظرات شما