دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم:

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور جدی گرفته نشده است

دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم با اشاره به اینکه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور جدی گرفته نشده است، گفت: امروز با یک فضای مجازی رهاشده و بی دروپیکر مواجهیم که علت شکل نگرفتن شبکه ملی اطلاعات آن است که متولیان امر از بُن دل به ضرورت این موضوع ایمان ندارند.

دکتر سید مرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و آموزش سواد رسانه ای، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات بستری را در کنار آموزش سواد رسانه آماده می کند که اگر این دو کنار هم باشند قطعا از آسیب های این فضا کم خواهد کرد.
وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته اینترنت طبقه بندی شده است اینترنت خانواده، اینترنت دانش آموزی و.. با یکدیگر متفاوت است و هر فردی بر اساس طبقه خود اینترنت دریافت می کند.
مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه متولیان به شبکه ملی اطلاعات اعتقادی ندارند، گفت: امروز با یک فضای مجازی رهاشده و بی دروپیکر مواجهیم که تبدیل به مکانی شده است که امنیت و سلامت اخلاقی و روانی جامعه را تهدید می کند و علت شکل نگرفتن شبکه ملی اطلاعات آن است که متولیان امر از بُن دل به ضرورت این موضوع ایمان ندارند .
راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور جدی گرفته نشده است
وی اضافه کرد: در این سال ها بارها و بارها موضوع فضای مجازی و ضرورت ایجاد شبکه ملی اطلاعات از سوی رهبری و برخی مسئولین مطرح و تاکید شده است. مجلس گاهی این موضوع را پیگیری و در نهایت رها کرده است. بارها گفته شده است که شبکه ملی اطلاعات باید هرچه سریعتر راه اندازی شود. بیش از ده سال است که این موضوع مطرح شده است ولی متاسفانه جدی گرفته نشده و زیرساخت ها آماده نشده است .
اسماعیلی طبا تاکید کرد: امروز بعد از آموزش سواد رسانه ای، تشکیل کامل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که می تواند این بستر ناامن را از بین ببرد.
دولت از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت نمی کند
وی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی داخلی در این چندسال به خوبی کارایی خود را نشان داده اند و به سرعت در حال رفع اشکالات و ضعفهای خود هستند اما متاسفانه دولت از این شبکه های داخلی  حمایت لازم را نمی کند.باید شبکه های اجتماعی داخلی تقویت شود.
فضای مجازیِ رها، امنیت و معیشت مردم را به خطر می اندازد
عضو شورای فرهنگ عمومی قم در ادامه با اشاره به نسبت شبکه ملی اطلاعات و معیشت، گفت: در بحران های سیاسی که در سال های گذشته رخ داد شاهد بودیم که وقتی اینترنت قطع می شد بسیاری از مشاغل مجازی که محل کسب درآمد اصناف بود آسیب می دید. که این موضوع هم به این دلیل بود که ما شبکه ملی اطلاعات نداشتیم. اگر شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم که پهنای باند  پایدار و استوار و با کیفیت اینترنت را در همه شرایط در اختیار مشاغل قرار دهد شاهد این گونه اتفاقات و آسیب دیدن صنوف مجازی نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی بهانه ها رفع و شبکه ملی اطلاعات اجرایی شود و هر چه زودتر شاهد برقراری یک شبکه ملی اطلاعات قوی، منجسم و پایدار با سرعت بالا و باکنترل داشته باشیم تا هم آسیب های اجتماعی، اخلاقی و امنیتی کمتر شود و هم بتوانیم خودمان این موضوعات را مدیریت کنیم.
دبیر انجمن سواد رسانه‌ای استان قم در خاتمه افزود: قطعا جوانان با استعداد و نخبه های داخلی می توانند شبکه ملی اطلاعاتی قوی را در ایران ایجاد کنند.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22756
اخبار مرتبط

نظرات شما