چهلم شهید فخری زاده در قم برگزار می‌شود

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: مراسم چهلم شهید فخری زاده با حضور خانواده این شهید در قم برگزار خواهد شد

احمد حاجی زاده رئیس کنگره ملی شهدای استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،اظهار داشت:  استان قم افتخارات زیادی دارد و در اقشار مختلف شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که آخرین آنها دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده است این شهید جزو افتخارات و چهره های ماندگار کشور در عرصه های علمی می باشد این شخصیت دارای ابعاد مختلف علمی است که بسیاری از آنها هنوز بیان نشده مخصوصاً تلاش های ایشان برای ساخت واکسن کرونا که مطمئنا در آینده در این خصوص مطالب بیشتری نیز منتشر خواهد شد .

حاجی زاده ادامه داد: وجود چنین شهیدی برای استان قم باعث افتخار است البته پیگیری‌های انجام شد تا این شهید در استان قم و در مقبره الشهدا و در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شود اما طبق گفته خانواده ایشان شهید وصیت کرده بود در کنار شهدای هسته ای به خاک سپرده شود.

 وی افزود: در قم مراسم تشییع و طواف در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد و نماز میت توسط آیت الله نوری همدانی بر پیکر ایشان قرائت شد همچنین قرار است مراسم چهلم شهید فخری زاده باحضور خانواده ایشان در قم برگزار شود .

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم تصریح کرد: سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام قم با تمام توان پای کار  است دیگر ارگان ها از جمله بنیاد شهید استان قم نیز برای برگزاری مراسم چهلم باشکوه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی اعلام آمادگی کردند.

 حاجی زاده بیان داشت: روز دوشنبه ۱۵ دی ماه چهلم شهید فخری زاده در قم  با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و این مراسم از طریق شبکه مختلف سیما و شبکه های مجازی به صورت زنده پخش خواهد شد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت:  با خانواده شهید فخری زاده در خصوص مراسم چهلم که قرار است در قم برگزار شود صحبت‌هایی شده است و قرار شد پسر شهید فخری  زاده سخنران این مراسم باشد.

حاجی زاده تاکید کرد:  شهرداری قم بلافاصله بعد از خبر شهادت شهید فخری زاده اعلام کرد که یک بلوار را به نام ایشان نامگذاری خواهند کرد به همین مناسبت در روز چهلم شهید فخری زاده از این نامگذاری  و تابلوی بلواری که به نام ایشان خواهد  شده است رونمایی می شود.

انتهای پیام/۱۷۰

http://qomefarda.ir/22843
اخبار مرتبط

نظرات شما