نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

شهید سلیمانی مصداق فهم بالا در حمایت و اطاعت از ولی فقیه بود/ دیانت، صداقت و شجاعت از ویژگی های بارز شهید سلیمانی

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه «دیانت، صداقت و شجاعت» سه ویژگی عمده شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: سردار دلها شهید سلیمانی مصداق فهم بالا در حمایت و اطاعت از ولی فقیه بود.

 حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ، اظهار داشت: تبعیت واقعی از ولایت شرط ماندگاری در مسیر حق است.
وی ادامه داد: تبعیت واقعی از ولایت در رفتار، گفتار و ظاهر ما مشخص خواهد بود و در مقابل اطاعت و تبعیت ظاهری باعث ایجادمشکلاتی مانند خیانت خواهد شد.
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه تبعیت ازامام و ولی فقیه در عصر غیبت نشات گرفته از فهم و بینش انسان دارد، گفت:  هر چه این بینش بیشتر باشد، حمایت و اطاعت از امام و ولی زمان بیشتر و افزون‌تر خواهد بود.
انسان فاقد تحلیل و تشخیص سقوط می کند
وی اضافه کرد: افرادی که میان خود و ولایت و رهبری جامعه اسلامی فاصله ایجاد می‌کنند یقینا سقوطی فجیع را به همراه خواهند داشت.  سخن ناحق گفتن، همراهی با باطل، حمایت از خائنین و لب به یاوه باز کردن در برابر ولایت و موجبات شادی دشمنان ملت و مملکت را فراهم ساختن، بیش از هر چیزی دلالت بر نادانی و گمراهی و فاقد تحلیل و تشخیص درست می‌باشند.
شهید سلیمانی مصداق فهم بالا در حمایت و اطاعت از ولی فقیه بود
این استاد حوزه با اشاره به اینکه «سردار دلها شهید سلیمانی» مصداق فهم بالا در حمایت و اطاعت از ولی فقیه بود، گفت: در این میان افرادی هستند که تا پای جان بر عهد خود با ولی خویش می‌ایستند، شناختی همراه با اطاعت محض دارند و این را فقط در زبان و بیان نشان نمی‌دهند، بلکه آنجا که میدان فتنه و آتش و خون است، جان بر کف می‌ایستند تا امر ولی خود را محقق سازد، این معنای واقعی فهم از ولایت است.
وی اضافه کرد:شهید حاج قاسم سلیمانی سربازی مطمئن برای امام و‌مقتدای خویش بود که همچون جبل راسخ در برابر ظلمت کفر، زبانه‌های شبهات و غبار فتنه از حریم ولایت و نوامیس اسلام و مسلمین دفاع کرد. چنین انسانی اگر در عصر معصوم علیه السلام زندگی می‌کرد تمام نَفَس، قدم و جان و مالش را در اطاعت و حمایت از امام خویش فدا می‌کرد.
دیانت، صداقت و شجاعت از ویژگی های بارز شهید سلیمانی بود
حجت الاسلام بنیادی با اشاره به اینکه «دیانت، صداقت و شجاعت» سه ویژگی عمده شهید حاج قاسم سلیمانی است، خاطرنشان کرد: گاه انسان به فکر می‌رود که چگونه ممکن است انسانی، مالک اشتر امام خویش شود که حیات و شهادتش اینگونه با عظمت و دارای اثر باشد، نامش در دل‌ها جاودانه شود و رهبر و مقتدایش اینگونه از او سخن بگوید و در وداع با او آنگونه اشک بریزد، راز این مهر و محبت که همگان را شیفته خود ساخته چیست؟ به نظر می‌رسد جواب همه اینها در سه ویژ‌گی عمده «دیانت، صداقت و شجاعت» آن سردار رشید اسلام می‌باشد که رضایت پروردگار و اطاعت از ولایت و  رهبری امام خویش، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی عصاره‌ی تمام وجودش شده بود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22993
اخبار مرتبط

نظرات شما