عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

مکتب شهید سلیمانی خدمت خالصانه برای ارتقای امنیت، آسایش و اقتدار امت اسلامی است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان مکتب شهید سلیمانی را برای خود الگو قرار دهند، گفت: مکتب شهید سلیمانی خدمت خالصانه برای ارتقای امنیت، آسایش و اقتدار امت اسلامی است.

حجت الاسلام محمد ملک زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به مکتب شهید سلیمانی ، اظهار داشت: یکی از جلوه‌های اقتدار و امنیت ایران را که شهید قاسم سلیمانی در بوجود آوردن آن نقش بسزایی ایفا نمود، باید تغییر رویکرد استکبار جهانی نسبت به ایران دانست.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی خود را یک سرباز مطیع ولایت می دانست و در راستای اجرای فرامین رهبری به دنبال افزایش اقتدار و ارتقای امنیت و آسایش امت اسلامی در عرصه‌های مختلف بود و از این جهت مورد کینه شدید دشمنان اسلام و در راس آنان آمریکای مستکبر قرار گرفت.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود:  شهید سلیمانی بی شک نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود که با شکست جنایتکاران دست‌پرورده آمریکا در منطقه، ابهت پوشالی شیطان بزرگ را فروریخت.
وی اضافه کرد: جرم حاج قاسم سلیمانی، دفاع از مظلومان و ستمدیدگان منطقه در برابر مزدوران استکبار جهانی بود و اینکه تا لحظه آخر در مبارزه با تروریست های قاتل دست‌پرورده غرب و متجاوزان به نوامیس امت اسلامی استوار و مستحکم بود.
نقش موثر و مهم شهید سلیمانی در شکست توطئه های دشمنان
حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: نقش بسیار استراتژیک شهید قاسم سلیمانی در شکست توطئه‌های دشمنان در موارد مذکور و اثبات توانمندی ایران در برهم زدن معادلات دشمنان اسلام و به ارمغان آوردن اقتدار و امنیت ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست و از این جهت وی توانست در قلوب میلیونها ایرانی و غیر ایرانی جای گیرد.
وی عنوان داشت: این اقتدار بود که دشمن مستکبر آمریکایی و اذناب منطقه‌یی‌اش را دچار وحشت نموده و زمین‌گیر ساخت.
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم  ابراز داشت: پس از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش، به فاصله چند روز ایران واکنش جدی نظامی به این اقدام نشان داد و با هدف‌گرفتن پایگاه نظامی عین‌الاسد به عنوان مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق، ضمن مشخص کردن توان نظامی و جسارت ایران در پاسخ به اقدامات خصمانه، کشورهای منطقه را به‌ بازنگری در رفتار آنها در معادله ایران- آمریکا مجبور کرد.
وی ادامه داد: پس از این اقدام نظامی قدرتمندانه و عدم توان آمریکا برای جلوگیری از آن و یا عملی کردن تهدیدات خویش، موازنه قدرت در منطقه به طرز چشم‌گیری به نفع ایران تغییر کرد زیرا عقب نشینی آمریکا به عنوان کشور قدرتمندی که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان تاکنون با اتکا به قدرتش اقداماتی علیه ایران انجام میدادند به یکباره تصورات آنان و سایر کشورهای جهان را نسبت به شکست ناپذیری آمریکا فرو ریخت و آنان را وادار ساخت ایران را به عنوان یک رکن قدرتمند در منطقه غرب آسیا مورد توجه قرار دهند و این مدیون تلاش‌های جهادی شهید سلیمانی بود.
در مکتب شهید سلیمانی، ایران باید در تمام ابعاد قوی شود
حجت الاسلام ملک زاده تصریح کرد: در مکتب شهید سلیمانی، قوی‌تر شدن ایران فقط منحصر به بُعد نظامی نمی ماند. این شهید گرانقدر به تبعیت از رهبری تاکید داشت گرچه افزایش قدرت دفاعی یکی از جلوه‌های بسیار مهم اقتدار ایران است اما نباید از افزایش قدرت در سایر عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و علمی و فناوری، مبارزه با فساد و... هم غافل ماند.
وی تاکید کرد: شهید سلیمانی اقتدار همه جانبه و متوازن ایران در شرایط کنونی و با توجه به دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران را بسیار حائز اهمیت می‌دانست.
مسئولان مکتب شهید سلیمانی را برای خود الگو قرار دهند
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از دیدگاه این شهید، در همه ابعاد باید این مهم اتفاق رخ دهد تا به فرموده رهبر معظم انقلاب به نقطه‌ای برسیم که دشمنان حتی جرأت تهدید ایران را هم پیدا نکنند. رسیدن به این نقطه همان گونه که شهید قاسم سلیمانی عزیز نشان داد با حضور جهادگونه همه مسئولان در عرصه‌های مختلف و خدمت خالصانه به مردم از کمک به زلزله زدگان و سیل زدگان گرفته تا تامین امنیت امت اسلامی و مبارزه سرسختانه با دشمنان متجاوز میسر است؛ و این مهمترین درسی است که همه مسئولان ما باید از مکتب شهید سردار سلیمانی بیاموزند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/23036
اخبار مرتبط

نظرات شما