سعدالله زارعی در گفتگو با قم فردا:

شهید سلیمانی در دودهه اخیر برنامه های آمریکا و غرب در منطقه را برهم زد

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه ترور سردار سلیمانی از روی حقد و کینه بود، گفت: در طول دو دهه اخیر آمریکایی ها انواع سیاست های تجاوز طلبانه را در منطقه دنبال می کردند اما سردار سلیمانی بیش از همه برنامه ها و طرح های دو دهه اخیر آمریکا و غرب را در میدان منطقه خنثی کرد.

 سعدالله زارعی در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به ترور شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکایی ها، اظهار داشت: از نوع ترور مشخص است که آمریکایی ها این اقدام را از روی حقد و کینه انجام دادند دلیل هم این است که ترور سردار سلیمانی می توانست به شکل حمله تهاجمی یک نفر به سردار سلیمانی صورت بگیرد اما این کار با استفاده از موشک و پهپاد صورت گرفت.
وی ادامه داد:  این روش عملیاتی که پر هزینه تر هم برای آمریکایی ها بود نشان دهند کینه عمیقی بود که آنها نسبت به سردار شهید داشتند و در واقع با توسل به شدت عمل می خواستند عمق کینه ای که نسبت به این سردار عزیز دارند را نشان دهند.
زارعی با اشاره به هدف آمریکا از این ترور، گفت: در طول دو دهه یعنی سال های 2000تا 2020 که آمریکایی ها انواعی از سیاست های تجاوز طلبانه را با توسل به نیروهای وسیع نظامی و صرف تریلیون ها دلار در منطقه دنبال می کردند اما سردار سلیمانی شخصیتی است که بیش از همه برنامه ها و طرح های دو دهه اخیر آمریکا و غرب را در میدان منطقه بهم زد و از بین برد.
وی خاطرنشان کرد: پس این عملیات کینه توزانه پاسخی به اقدامات فراوان سردار سلیمانی در بهم ریختن وضعیت آمریکا در منطقه بود.
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به افزایش قدرت مقاومت در منطقه توسط سردارسلیمانی، ابراز داشت: سردار سلیمانی دو هدف عمده را در منطقه دنبال می کرد. هدف اول خنثی کردن طرح آمریکا و بهم ریختن طرح آمریکا  و هدف دوم کمک به ملت ها و دولت های منطقه برای توانمند شدن در برابر دست اندازی هایی که  آمریکایی ها مستقیما با به راه انداختن جنگ و یا غیر مستقیم از طریق تشکیل گروه های تروریستی دنبال می کردند.
وی تاکید کرد: انتقام سخت به معنای انتقام شدید است یعنی یک انتقام چند وجهی که یک وجه آن در واقع انتقام از کسی که موشک را به سمت سرداران مقاومت شلیک کرده است و کسی که دستور شلیک را صادر کرده است یعنی شخص دونالدترامپ. اینها بایستی به سزای عمل خود برسند .
استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی  اضافه کرد: دومین وجه اخراج آمریکا از منطقه است که باید محقق شود و سومین وجه هم این است که در واقع بنیان هایی وجود داشته باشد تا اساس موضوع ترور از سطح منطقه حذف شود و دولت ها و جریانات از روش ترور برای رسیدن به اهداف خود استفاده نکنند.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/23154
اخبار مرتبط

نظرات شما