قم؛ مهد انقلاب اسلامی

رهبر انقلاب به‌خوبی و صریح قم را سرچشمه‌ای انقلاب معرفی کردند که درواقع یک حقیقت محض است چراکه امام خمینی (ره) و یارانش از همان آغاز قیام کار خود را از قم شروع کردند و علاوه بر این از فرزندان حوزه‌های علمیه در قم بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دیروز جمعی از مردم قم به‌رسم هرساله و در سالروز یوم‌الله 19 دی با مقام معظم رهبری دیدار کردند، دیداری که این بار رهبر معظم انقلاب هشدارهایی را در خصوص شهر قم و توطئه‌هایی که دشمنان برای این شهر مقدس در نظر گرفته‌اند، دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تجلیل از قیام سرنوشت‌ساز مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۶ به‌عنوان نقطهٔ عطف انقلاب اسلامی، قم را «شهر، مرکز و مادر انقلاب» خواندند و افزودند: البته انگیزه‌هایی برای تغییر فضای انقلابیِ قم و کم‌رنگ کردن روحیهٔ انقلابی و دینی در آن وجود دارد و نباید از مکر دشمن و عوامل آن غفلت کرد.
ایشان با تأکید بر هوشیاری در مقابل این انگیزه‌ها، تأکید کردند: قم سرچشمهٔ اصلی و پشتوانهٔ معنوی انقلابی است که دنیا را متحول کرد، بنابراین بزرگان و جوانان قم نباید اجازه دهند دست‌های خائن، قم را از مرکزیت انقلاب، خارج و این حرکت تحولی را در آن کم‌رنگ کنند.
قم، سرچشمه‌ای انقلاب
رهبر انقلاب به‌خوبی و صریح قم را سرچشمه‌ای انقلاب معرفی کردند که درواقع یک حقیقت محض است چراکه امام خمینی (ره) ویارانش از همان آغاز قیام کار خود را از قم شروع کردند و علاوه بر این از فرزندان حوزه‌های علمیه در قم بودند.
به همین دلیل قم نه‌تنها جرقه‌های نهضت خمینی (ره) را زد بلکه در ادامه مسیر تا پیروزی انقلاب اسلامی به حمایت‌های معنوی از انقلاب ادامه داد.
نمونه بارز این مهم را می‌توان در همان یوم‌الله 19 دی مشاهده کرد، زمانی که در یک روزنامه به امام اهانت شد، مردم قم با هدایت‌ها و حمایت‌های همان پشتوانه معنوی انقلاب (روحانیت) وارد میدان شدند و نه‌تنها زهرچشمی از نظام پهلوی گرفتند بلکه نشان دادند که برای حمایت از نهضت امام خمینی (ره) باید شهادت‌طلبانه و جهادی وارد میدان عمل شد، اتفاقی که سرآغاز تظاهرات میلیونی را در ماه‌های بعد در سراسر کشور رقم زد.
قم مرکز انقلاب است
درواقع همین بیداری و بصیرت و ورود به هنگام به صحنه بوده که امروز مقام معظم رهبری از قم به‌عنوان مرکز انقلاب یاد می‌کنند و همین مهم نشان‌دهنده اهمیت این شهر انقلابی در حفظ، شکوفایی و پیشرفت انقلاب است.
درصحنه بودن و مقاومت مردم قم در برابر توطئه‌های بی‌شمار دشمنان نه‌تنها پالس‌های قاطعی به دشمنان نظام ارسال می‌کند بلکه در داخل کشور نیز موجب همدلی و برادری می‌شود.
کم شدن روحیه‌ای انقلابی در قم هدف اصلی دشمنان
نکته مهم دیگر در خصوص برنامه‌های دشمنان برای کم کردن روحیه‌ای انقلابی در قم است که مقام معظم رهبری نیز به این مهم اشاره کردند.
درواقع باید گفت ضربه زدن به قم و تغییر روحیه‌ای انقلابی در این شهر مقدس با توجه به جایگاه این شهر در انقلاب و جهان می‌تواند ضربه‌های جبران‌ناپذیری به انقلاب بزند چراکه این شهر نماد انقلاب، مقاومت و ایستادگی است و هرگونه جهت‌گیری در این شهر می‌تواند در کشور تأثیرگذار باشد.
در پایان گفت قم به‌عنوان مهد و پایگاه اصلی انقلاب در جهان شناخته‌شده و نباید از اهمیت این شهر مهم مذهبی در پیروزی و حفظ انقلاب به‌راحتی گذشت.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/2327
اخبار مرتبط

نظرات شما