همسر شهید مدافع حرم:

حضرت ام البنین افتخار و الگوی همسران شهدا است / ترویج آرمان ها و اعتقادات شهدا یک وظیفه است

همسر شهید مدافع حرم قم گفت: بهترین الگو برای همسران شهدا حضرت ام البنین سلام الله علیها می باشد این بانوی بزرگوار بعد از شهادت همسرشان حضرت علی علیه السلام فرزندانی تربیت کرده که برای همیشه در تاریخ اسلام به عنوان الگو مطرح می شوند.

مر​​​​یم رضایی همسر شهید مدافع حرم علی اکبر عربی ضمن گرامیداشت روز تجلیل است همسران و مادران شهدا متن تسلیت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا اظهار داشت: بهترین روزی که می توانست به نام همسران و مادران شهدا نامگذاری شود همین روزی است که به نام خانم ام البنین سلام الله علیها می باشد.


 وی اظهار داشت : بهترین الگو برای همسران شهدا حضرت ام البنین سلام الله علیها می باشد این بانوی بزرگوار بعد از شهادت همسرشان حضرت علی علیه السلام فرزندانی تربیت کرده که برای همیشه در تاریخ اسلام به عنوان الگو مطرح می شوند.

 همسر شهید عربی خاطرنشان کرد: آنچه حضرت ابوالفضل را علمدار کربلا کرد و به عنوان یار وفادار ولایت در روز عاشورا ثبت کرد تربیت این بانوی بزرگوار بود این نشان دهنده این است که همسران شهدا باید فرزندانی تربیت کنند که همانند پدرشان در راه اسلام و ولایت قدم بردارند.

 رضایی به عنوان کرد : مطمئنا بعد از شهادت یک مرد مشکلات و کمبود هایی در  میان خانواده به وجود می‌آید که با هیچ چیز قابل جبران نیست اما اگر زنان به خانم ام البنین سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها تأسی جویند مطمئناً صبر و استقامت برای پشت سر گذاشتن مشکلات را نیز خواهند داشت.

 همسر شهید مدافع حرم علی اکبر عربی افزود: همسران شهدا علاوه بر تربیت صحیح فرزندان و یادگاران شهدا رسالت های دیگری در جامعه نیز دارند رسالت های زینبی این یعنی ترویج آرمان ها و اعتقاداتی که همسرانشان به خاطر آنها به شهادت رسیدند.

رضایی بیان داشت: شهدا بعد از شهادت متولد می شوند تولدی که این بار متعلق به همه مردم جامعه است برگزاری مراسم ها و یادواره های شهدا نشان از همین مسئله دارد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله فعالیت‌هایی است که باید در جامعه رواج پیدا کند از این مراسم ها و یادواره ها است که جوانان و رزمندگانی  تربیت می شوند و روانی جبهه های مقاومت می شوند خانواده‌های شهدا نیز از این مراسم ها استقبال می کنند نه برای اینکه مراسم به نام عزیزان آنها است بلکه به خاطر اینکه یاد شهدا و سبک زندگی شهدا می تواند الگوی برای جوانان برای قدم گذاشتن در راه ولایت و شهادت طلبی باشد.

همسر شهید مدافع حرم  اظهار داشت: زندگی حضرت ام البنین علیه السلام الله علیها هم در زمانی که حضرت علی علیه السلام در قید حیات بودند و نوع رفتار وی با فرزندان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تربیت فرزندان خود و هم بعد از شهادت حضرت علی علیه السلام برای همه از جمله همسران شهدا الگوی بسیار کامل و جامعی است.

 رضایی افزود : حضرت ام البنین سلام الله علیها چنان در ولایتمداری استوار و با بصیرت بود که چهار فرزند خود را در یک روز تقدیم امام زمان خویش امام حسین علیه السلام نمود حضرت ام البنین همسر شهید بود و فرزندانی تربیت کرد که در رکاب امام شان به شهادت رسیدند امیدواریم ما هم بتوانیم با الگو گرفتن از این بانوی بزرگ اسلام فرزندانی تربیت کنیم که در مسیر شهادت قدم بردارند.

وی افزود: یکی از برنامه های دشمنان اسلام و انقلاب و این نظام ضربه زدن به اسلام انقلاب از راه های مختلف است از جمله آنها هجمه به بازماندگان شهدا و انحراف  آنها از نقش هایی است که دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روی آن مانو و برنامه داشته است برنامه ای که از طرق مختلف می خواست خانواده شهدا را از مسیر شهید جدا کند در همین جا نیز حضرت ام البنین سلام الله علیها الگوی بسیار خوبی است که می توان با مطالعه رفتار ایشان و  فرزندش حضرت ابوالفضل علیه السلام در برخورد با کسانی که می‌خواستند با امان نامه آنها را از اردوگاه ولایت خارج کنند راه درست را انتخاب کرد.

 علی اکبر عربی از پاسداران سپاه قم بود که بهمن سال 94 در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه شهید شد از وی دو دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/23730
اخبار مرتبط

نظرات شما