استاندار قم:

محدودیت تردد برای پیشگیری از دورهمی های شبانه است/ قم در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد

استاندار قم با اشاره به اینکه وضعیت قم نسبتاً مطلوب است اظهارداشت: محدودیت تردد شبانه برای پیشگیری از دورهمی هایی است که از طریق آنها ویروس کرونا گسترش پیدا می‌کند و وضعیت قم را از وضعیت مطلوب خارج می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه اعضای ستاد گزارش هایی را ارائه دادند مبنی بر وضعیت بیماری کرونا در استان قم ،خوشبختانه وضعیت استان نسبتاً مطلوب است اما انتظاری که داریم این است که روند همین صورت کاهشی باشد و تعداد بستری ها و فوتی ها کمتر از اینها باشد اما هنوز این انتظار برآورده نشده است.
استاندار قم خاطرنشان کرد : انتظار داریم در استان قم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری در سطح جامعه روند کاهشی که طی دو سه هفته شروع شده است با سرعت بیشتر ادامه داشته باشد تا به یک وضعیت بهتر برسیم.
 وی اظهار داشت: با توجه به اینکه وضعیت استان قم آبی است در این وضعیت محدودیت های همچنان وجود دارد و اعمال می شود همچنین ضرورت دارد که نظارتهاتشدید شود و اطلاع رسانی برای مردم هم از طریق صدا و سیما و از طریق رسانه‌ها و خبرنگاران در فضای مجازی بیشتر شود.
 سرمست بیان داشت: مردم با مراقبت و کمک خودشان تلاش کنند مانند گذشته از این وضعیت خارج شده و به وضعیت سفید و سبز برسیم در شرایط استان قم محدودیت تردد ها شبانه همچنان برقرار است و اعمال می شود این محدودیت ها به منظور پیشگیری است دورهمی ها و شب نشینی هایی است که باعث گسترش بیماری کرونا می‌شود.
 استاندار قم افزود: یک نگرانی وجود دارد و آن اینکه ویروس انگلیسی به سنین پایین تسری پیدا می کند این مسئله می‌طلبد که ما دقت و مراقبت های بیشتری انجام دهیم و نیاز است این محدودیت ها همچنان اعمال شود.
 سرمست بیان داشت: در میان اکثریت جامعه استان قم پروتکل های بهداشتی رعایت می شود استفاده از ماسک درصد بالایی دارد و فاصله گذاری نیز رعایت می شود اما در این جلسه صنوفی را گزارش کردند که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها کاهش پیدا کرده تاکید شد با نظارت و بازرسی هایی که انجام می شود رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر شود تا بتوانیم به طور کامل بیماری را کنترل کنیم.
 سرمست عنوان داشت: مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ایام دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن بر این اساس بود که هیچگونه تجمع و راهپیمایی برگزار نخواهد شد بلکه حرکت نمادین خودرویی و موتور را خواهیم داشت و سخنرانی مراسم هم از طریق صدا و سیما صورت خواهد گرفت برای افتتاحیه ها و همایش هایی که معمولاً در سال‌های گذشته در ایام الله دهه فجر برگزار می شود امسال برنامه ریزی شده است که با کمترین تعداد و با کمترین حضور این مراسم ها برگزار شود.
 وی تاکید کرد: در شرایطی که ما با این بیماری مواجه بودیم تولید ماسک و مواد ضدعفونی در حداقل وضعیت قرار داشت اما خوشبختانه با تغییر خط تولید چندین واحد تولیدی و احداث چند واحد تولیدی امروز وضعیت بسیار مطلوبی در تولید ماسک و مواد ضدعفونی در استان قم داریم مقرر شد مازاد تولید با پیگیری ها صادر شود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/23757
اخبار مرتبط

نظرات شما