برقراری تماس فلسطینی‌ها با دولت جدید آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از برقراری تماس‌های رسمی با دولت جدید آمریکا پس از بایکوت دولت پیشین این کشور که در پی به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، خبر داد.

محمد اشتیه، امروز دوشنبه اعلام کرد که با هادی عمرو، مسئول پرونده امور فلسطین و اسرائیل در وزارت خارجه آمریکا تماس برقرار کرده است.

محمد اشتیه در آغاز نشست هفتگی دولت در رام الله گفت: راه‌های بازگرداندن روابط فلسطین و آمریکا، به خصوص از لحاظ بازگشایی دفاتر دیپلماتیک و کنسولگری و نیز بازگشت کمک‌های آمریکا و نیز پشتیبانی آژانس امداد و کار پناهندگان موسوم به آنروا و نیز راه‌های پیشبرد روند سیاسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه تأکید کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آماده ورود به مسیر سیاسی جدی مبتنی بر قانون بین الملل است.

در این تماس، نماینده جو بایدن نیز بر پایبندی دولت آمریکا بر طبق آنچه که در برنامه انتخاباتی رئیس جمهور منتخب این کشور آمده بود تأکید و اعلام کرد دولت آمریکا به تدریج طبق همین روند فعالیت خواهد کرد.

پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تمامی تعامل‌های سیاسی خود را با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دسامبر ۲۰۱۷ که وی قدس را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته بود، متوقف کرد.

این در حالی است که دولت سابق آمریکا تمامی کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز آژانس امداد و پناهندگان سازمان ملل متحد (آنروا) را قطع کرد؛ همچنانکه دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن و نیز کنسولگری آمریکا در قدس را بست.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23885
اخبار مرتبط

نظرات شما