زمان واردات اولین محموله واکسن کرونا مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  واکسن کرونا و واردات آن برای آغاز واکسیناسیون در ایران یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم در این روز‌ها به شمار می‌رود و هر یک از شهروندان منتظرند تا ببینند پس از کشور‌های متعدد، تاریخ پرواز نخستین محموله وارداتی واکسن کرونا به ایران و آغاز واکسیناسیون در چه روزی ثبت خواهد شد.

البته در این میان مباحث مختلفی درباره حصول اطمینان بیشتر برای واردات واکسن از منابع مطمئن مطرح شده و سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اخیرا درباره آخرین وضعیت ورود واکسن کرونا به کشور، گفت: درباره واکسن این مژده را بدهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از رسیدن واکسن تولید خودمان تدارک دیدیم و منابع آن را تامین کردیم. در روزهای آینده اولین پارت‌های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد.

ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور  در پاسخ به سوالی درباره اینکه نخستین پرواز محموله واکسن کرونا چه روز و تاریخی خواهد بود؟ اظهار کرد: به احتمال زیاد پنج شنبه هفته آینده با هواپیمای ماهان اولین محموله واکسن کرونا وارد کشور می شود.

او ادامه داد: هیچ مشکلی برای واردات واکسن کرونا نداریم و در هر روز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخواهد، آن را از هر کشوری اعلام کند، وارد خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: هواپیماهای ایرانی آمادگی کاملی از نظر امکانات لازم برای واردات محموله‌های مختلف واکسن کرونا را دارند و هر نوع تجهیزات و شرایطی را که به ما بگویند در هواپیماهای حامل واکسن اعمال می‌کنیم و از این منظر نیز هیچ مشکلی نداریم.

براساس این‌ گزارش روزها و هفته گذشته بارها مسئولان وزارت بهداشت از انجام شدن توافقات لازم و تایید واکسن روسی برای واردات به کشور خبر داده بودند و اعلام کردند که مطالعات لازم با بررسی همه مستندات ارسالی از کشور روسیه روی واکسن اسپوتنیک V انجام شده و به زودی این واکسن به کشور وارد می‌شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته تا هفته آینده نخستین پرواز برای واردات اولین محموله واکسن کرونا انجام می شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

او ادامه داد: هر مقداری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخواهد و تایید کند به کشور وارد خواهد شد و برنامه ریزی های لازم برای انجام این پروازها صورت خواهد گرفت. محموله اول تا هفته آینده با پروازی ویژه به کشور وارد خواهد شد و با حجم کم آغاز خواهیم کرد و در ادامه دیگر پروازها در صورت تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23886
اخبار مرتبط

نظرات شما