پیدایش و استمرار انقلاب اسلامی معجزه الهی است

امام جمعه قم گفت: پیدایش و استمرار انقلاب اسلامی یک اتفاق خارق العاده و یک معجزه مسلم الهی است و هجمه های چهل ساله دشمن هر ملتی را بدون شک از پای در می آورد ولی مردم ایران هنوز روی پای خود ایستاده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله علی رضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: انقلاب اسلامی در درون ایران، منطقه و در سطح بین‌الملل یک پدیده شگفت انگیز، جدید و خارج از معادلات سیاسی و عادی بود.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی رخ داد که تمام اندیشمندان معتقد بودند که دوره دینداری در دنیا به پایان رسیده است.

وی افزود: در زمان وقوع انقلاب تفکر و اندیشه غربی بر تمام ملت ها و کشورها سایه افکنده بود و فردی چنین تصوری نداشت که دین بتواند در عرصه سیاست و حکمرانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گفته اعرافی، ملت ایران با انقلاب خود نشان داد که دین و اسلام زنده است و تمام معادلات ظاهری اندیشمندان غربی باطل است.

امام جمعه قم تاکید کرد: در زمان انقلاب تمام مجاری اقتصادی و سیاسی ایران و سایر کشورهای منطقه در اختیار و سیطره غربی ها بود و کسی فکر نمی کرد یک نهضت دینی در این شرایط روی کار بیاید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در زمان انقلاب اسلامی تمام مردم یکصدا همراه با امام راحل بودند و جریان های دیگر جریان های ناچیز و بی ثمری بود.

وی افزود: ملت ایران سختی های اقتصادی را تحمل می کند اما از موضع شکوهمند خود هرگز عقب نخواهد نشست.

وی تاکید کرد: مسئولان باید قدردان این ملت باشند و به حواشی و مسائل بی ربط نپردازند و در مسیر رفع آسیب ها و اشکالات موجود گام بردارند.

اعرافی گفت: مردم ایران در سختی های اقتصادی به سر می برند و قیمت کالاهای ساده مانند سیب زمینی و گوجه و سایر کالاها آنها را زیر فشار برده و اشک سرپرست خانواده را درآورده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به مقوله تربیت فرزند اضافه کرد: تربیت در منطق اسلام جایگاه مهمی دارد و باید بر اساس یک چارچوب مشخص انجام بگیرد.

وی افزود: نیاز به مهر و محبت و سرشار شدن وجود فرزندان از عشق در ساختن شخصیت آنها بسیار مهم است، اگر نیاز به محبت به درستی پاسخ داده نشود به تخریب شخصیت وی در آینده منتهی می شود.

امام جمعه قم گفت: کودک فقط به خوراک و پوشاک نیازمند نیست بلکه والدین در قبال تربیت و نیاز روحی و عاطفی او هم مسئولیت دارند.

وی یادآور شد: اگر نیاز به محبت و اظهار علاقه به فرزند به درستی پاسخ داده نشود سایر اقدامات تربیتی مانند عرصه آموزش و تامین نیازهای اولیه هم بی اثر یا خنثی خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کودک و نوجوانی که در فضای خانواده از محبت والدین اشباع نشود آماده کارهای خطرناک برای ارضای این نیاز طبیعی در بیرون از خانه و اجتماع می شود.

اعرافی ادامه داد: در سیره پیامبر گرامی اسلام  و ائمه اطهار(ع) نمونه های زیادی از مهر و محبت نسبت به کودکان وارد شده است.

وی گفت: اگر کودکان در خانه از توجه و احساس مهم بودن سیراب نشوند به دنبال علاقه های کاذب و ویرانگر در کوچه و خیابان خواهند رفت.

عضو فقهای شورای نگهبان رهبری ابراز داشت: ایجاد ارتباط بین نسلی و جلوگیری از شکاف بین نسلی مساله بسیار مهمی است که باید توسط تمام اعضای جامعه دنبال شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23947
اخبار مرتبط

نظرات شما