متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان در قم ثبت‌نام کرده‌اند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: تاکنون ۶۱۲ متقاضی در این استان برای دریافت تسهیلات مسکن محرومان در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد ملااسماعیلی  افزود: از این تعداد، ۵۲۰ متقاضی ساکن روستاهای سطح استان و ۹۲ متقاضی نیز ساکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هستند.

وی اضافه کرد: احداث واحدهای مسکونی برای محرومان بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری قم، سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح خانوارهای کم‌درآمد، آسیب‌پذیر در مناطق روستایی و خانوارهای دارای واحدهای مسکونی غیرمقاوم و در معرض خطر و خانوارهای محروم فاقد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

به گفته ملااسماعیلی،‌ سهمیه استان قم برای احداث واحدهای مسکونی ویژه محرومان در روستاها و شهرهای کوچک زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، یک‌هزار واحد مسکونی است.

وی بیان کرد: تاکنون برای ۶۱۲ متقاضی پرونده تشکیل شده و از این تعداد، ۳۶۵ نفر از بخشداری یا شهرداری پروانه دریافت کرده و برای دریافت تسهیلات معرفی به بانک شده اند.

وی افزود: همچنین تاکنون با ۲۱۸ متقاضی قرارداد منعقد و فونداسیون واحدهای مسکونی آن‌ها و سقف ۱۷۶ واحد نیز اجرا شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: از محل وام بلاعوض در مجموع ۳۰ میلیارد ریال به حساب متقاضیانی که واحدهای مسکونیشان پیشرفت فیزیکی داشته، واریز شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات این طرح ۵۰۰ میلیون ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله و همچنین ۳۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: وام بلاعوض با توجه به پیشرفت فیزیکی واحد مسکونی در ۶ مرحله پی‌کنی،‌ فونداسیون، اسکلت،‌ سقف، گچ و خاک و نازک کاری در هر مرحله به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حساب متقاضی واریز می شود.

ملااسماعیلی ادامه داد: همچنین مبلغ بلاعوض پنج میلیون ریال بابت بیمه ساختمان و نظارت  فنی نیز از سوی حساب ۱۰۰ امام راحل به حساب متقاضیان واریز می شود.

وی بیان کرد: متقاضیان ساکن روستا که فاقد منزل مسکونی و متقاضی سکونت در روستا هستند،‌ به‌صورت رایگان زمین دریافت می‌کنند و یا اگر منزل قدیمی دارند، می‌توانند با تسهیلات دریافتی، واحد مسکونی را تخریب و بازسانی نمایند.

وی با بیان این‌که پروانه این واحدهای مسکونی به‌صورت رایگان صادر می‌شود، افزود: برای متقاضیان ساکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مانند کهک،‌ سلفچگان و جعفریه پروانه از طریق شهرداری صادر و کارهای نظارتی ساختمان نیز با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می شود.

به گفته ملااسماعیلی‌، متقاضیان دریافت وام می‌توانند به‌صورت زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند.

وی افزود: متقاضیان تا پایان سال فرصت دارند برای ثبت‌نام به شورای اسلامی یا دهیاری روستا و یا دفتر نمایندگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محل سکونت خود مراجعه کنند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/23978
اخبار مرتبط

نظرات شما