امام جمعه قم:

تضمین بازگشت به برجام لغو کامل تحریم‌ها است/اکنون نوبت راستی آزمایی ایران است

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه اکنون نوبت راستی آزمایی ایران است، گفت: آمریکا ناقض برجام بوده و اروپایی‌ها هم به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند و تضمین عینی بازگشت به برجام باید لغو کامل تحریم‌ها باشد و هرگونه مهلت دادن به دشمنان بر خلاف قرآن کریم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به اینکه علما نباید اجازه کتمان حقایق را بدهند، اظهار داشت: کسانی که صلاحیت ندارند نباید به خاطر اغراض سیاسی با استفاده از تریبون عمومی و فرصت مسؤولیت با استناد ناقص به برخی از آیات، دست به تحریف قرآن بزنند.
وی ادامه داد: مواضع ناصواب سیاسی برخی برای جلب اطمینان دشمنان کینه توز و پیمان شکن در پوشش معاهده‌های بین المللی، ربطی به برداشت غیرصحیح از آیات الهی ندارد.
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه سخن از معاهده با دشمنان باید از موضع قدرت باشد نه ضعف اشاره کرد: در برجام اکنون نوبت ایران است که آمریکا و همپیمانانش را راستی آزمایی کند. آمریکا ناقض برجام بوده و اروپایی‌ها هم به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند و تضمین عینی بازگشت به برجام باید لغو کامل تحریم‌ها باشد و هرگونه مهلت دادن به دشمنان بر خلاف قرآن کریم است. تا زمانی که آنها به وعده‌‌های پیشین خود عمل نکرده‌اند نباید هیچ مذاکره رسمی و غیررسمی با غربی‌‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: رهبری در سخنان خود بر لزوم تحقق مفاهیم ارزشی و معرفتی اسلام در عرصه عمل تاکید داشتند و بدون این مهم کشور از تحقق حیات طیبه که هدف اصلی نهضت امام راحل و استقرار جمهوری اسلامی است، دور خواهد بود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امروز جامعه با مفهوم توکل، ایثار، جهاد، شهادت، وحدت، برادری، تعاون، شدت عمل در برابر کفار، مقاومت در برابر زورگویان و مبارزه با ظلم و فساد که در اندیشه تابناک امام راحل متبلور بود، آشناست، گفت: در چنین شرایطی باید متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی نرم افزار حکومت اسلامی توسط متفکرین به روز شده و دامنه فعالیت نظام اسلامی در میدان‌های مختلف توسعه یابد و باید روحانیون با پرهیز از التقاط و استناد محکم به آیات و روایات این حرکت علمی را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فتوای صریح رهبری هرگونه تولید و انباشت سلاح شیمیایی و میکروبی حرام شرعی است در عین حال غنی سازی انرژی هسته‌ای به میزان نیازهای کشور حق مسلم ملت است و ما هرگز از این حق مسلم کوتاه نمی‌آییم.

امام جمعه قم با بیان اشاره به اینکه ما هرگز به دشمنان کینه توز و پیمان شکن باج نمی دهیم تصریح کرد: ما با تکیه بر توان ملت ایران اسلامی برای ایستادگی در برابر دشمنان از مطالبات به حق ملت ایران برای رشد و پیشرفت در همه عرصه‌ها عقب نشینی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24387
اخبار مرتبط

نظرات شما