عضو خبرگان رهبری در گفتگو با قم فردا:

دشمن به دنبال از بین بردن اتحاد شیعه و سنی است/واکنش علمای اهل سنت به موقع بود

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه واکنش اخیر علمای اهل سنت هم بسیار به موقع و بسیار عالی بود، گفت: دشمن به دنبال از بین بردن اتحاد شیعه و سنی است که باید به او نشان دهیم با این خیمه شب بازی ها نمی تواند اتحاد مسلمانان را از بین ببرد.

آیت الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه سراوان سیستان و بلوچستان و هدف دشمنان از این مسائل، اظهار داشت: در اماکن و شهرهایی که اهل سنت حضور دارند هر اتفاقی رخ می دهد یک اتفاق و امر هدفمند است.
وی ادامه داد:از اتحاد و همبستگی شیعه و سنی دشمنان بسیار ضرر کرده اند و هر چه این اتحاد قوی تر شود دشمن نا امید تر خواهد شد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن باتمام توان سعی در ایجاد اختلاف در بین شیعه و سنی دارد، گفت: دشمنا در تلاش است با موضوعات مختلف کار کند تا یا شیعه حساس شود و یا اهل سنت حساس شوند تا موجب ایجاد درگیری و از بین رفتن اتحاد شود.
وی اضافه کرد: هم عقل و هم شرع و هم عرف می گوید وقتی در این گونه اماکن عده ای دست به چنین کارهایی می زنند باید تمام افکار عمومی شیعه و سنی آرام باشند و اتحاد را برهم نزنند بلکه اخوت را سنگین تر، عمیق تر و بیشتر کنند و دنبال این باشند که چه کسی دست به این اقدام زده است.
آیت الله توکل با اشاره به  اینکه اطلاعات باید وارد میدان شود و سرنخ ها را پیدا کند، خاطرنشان کرد: برای اینکه دشمن در این عرصه ناامید تر شود باید جلسات مشترکی بین شیعه و سنی برگزار شود تا اتحاد قوی تر شود و به دشمن نشان دهند که این خیمه شب بازی ها اتحاد ما را از بین نمی برد.
وی ابراز داشت:واکنش اخیر علمای اهل سنت هم بسیار به موقع و بسیار عالی بود. باید برای قوی تر شدن اتحاد بین شیعه و سنی اقدامات مناسبی انجام شود تا دشمن همچون گذشته شکست بخورد.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/24406
اخبار مرتبط

نظرات شما