کارشناس ارشد بورس در گفتگو با قم فردا:

بورس بالاترین بازدهی را در ۲۰سال اخیر داشته است / بانوان می توانند نقش فعالی در بورس داشته باشند

کارشناس ارشد بورس گفت: بورس بالاترین بازدهی را در ۲۰سال اخیر داشته است و در این میان بانوان می توانند نقش فعالی در آن داشته باشند.

 فاطمه رئیسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با اشاره به تاریخچه بورس در کشورمان اظهار داشت: تاریخچه بورس اوراق بهادار در ایران به حدود ۵۰ سال می‌رسد، اما این واژه هنوز هم برای بیشتر مردم ناشناخته است و بیشتر مرم واژه بورس را در نشریات، جراید و رسانه‌ها دیده و شنیده‌اند و از چگونگی کارکردهای آن اطلاع چندانی ندارند. درصورتی‌که برطبق آمار رسمی بورس بالاترین بازدهی در ۲۰ سال اخیر را داشته است.
وی ادامه داد: بورس ایران باوجود این سابقه طولانی طی سالیان گذشته به دلیل حجم بسیار کوچک آن عملاً کارکرد آن‌چنانی نداشته، اما در چند سال اخیر با اجرای برخی سیاست‌ها از جمله اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و ورود شرکت‌های مطرح به بازار سرمایه و باتوجه‌به رونق چند سال اخیر بورس و گزارش‌هایی که از رشد این بازار در نشریات، جراید و رسانه‌ها منتشر می‌شود، تمایل مردم به حضور در این بازار افزایش‌یافته است.

رئیسی به فواید سرمایه‌گذاری در بورس اشاره کرد و بیان داشت: کسب سود بیشتر نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری، حصول اطمینان از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری، اطلاع از بازار موردنظر در هر زمان (وجود شفافیت در بازار) ، مشارکت اقشار مردم در تولید ملی و قابلیت نقدشوندگی سریع و راحت از جمله این فواید است.
وی خاطرنشان کرد: بورس از جمله مواردی است که علاوه بر پوشش اهداف ذکر شده، منجر به بهره‌مندی کل جامعه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیز می‌شود که از آن جمله می‌توان به ایجاد اشتغال اشاره کرد.
رئیسی تأکید کرد: شرط اصلی برای موفقیت و حصول نتیجه، شرکت فراگیر همه افراد جامعه در پیشبرد اهداف توسعه هر کشور است.
وی بیان داشت: الزام به مشارکت زنان در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی برای رسیدن به اهداف اقتصادی - اجتماعی در همه جوامع بشری همواره مطرح بوده است، چراکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل داده و می‌توانند نقش مؤثر و سازنده‌ای در اقتصاد کشور داشته باشند
کارشناس ارشد بورس ابراز داشت: باید سعی کرد تا نقش و مشارکت آنان را در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه را افزایش داد،
 البته این امر بدون دستیابی به مهارت‌ها و دانش‌ها و تکنولوژی‌های لازم و استفاده بهینه از آنها، امکان‌پذیر نیست.
وی برگزاری اولین دوره توانمندسازی حضور بانوان در بورس را موردتوجه قرار داد و گفت: در این دوره‌ای آموزشی که برای اولین‌بار در کشور با هدف توانمندسازی بانوان در بازار سرمایه در حال برگزاری می‌باشد سعی شده است ضمن آشنایی با سرمایه‌گذاری، بازار سرمایه، کارکرد و نحوه ورود به آن، به آموزش بورس به‌صورت گام‌به‌گام و تخصصی بپردازیم.
رئیسی تأکید کرد: این دوره به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در حال برگزاری است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24483
اخبار مرتبط

نظرات شما