۱۰ واقعیت در مورد بزرگترین بحران انسانی جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پس از تقریبا ۶ سال درگیری فاجعه بار در یمن، میلیون‌ها یمنی تنها یک قدم با قحطی فاصله دارند، اما بسیاری از سردمداران جهان به آنچه بزرگترین بحران انسانی جهان گفته می‌شود، پشت می‌کنند.

به گزارش پایگاه «اِن آر سی»، یمن همچنان بزرگترین بحران انسانی در جهان را داراست؛ این بحران نتیجه یک درگیری مسلحانه شدید است که از ۶ سال پیش شکل گرفت؛ در این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها هزار نفر از مردم یمن جان باخته و زخمی شده و باعث ایجاد مشکلات فراوان برای مردم یمن شده است.

در ماه‌های آینده در صورتی که کمکی برای نجات جان مردم یمن در نظر گرفته نشود، هزاران نفر به دلیل خشونت مداوم و عدم دسترسی به غذا و دارو در معرض خطر خواهند بود.

«جن اگلند»، دبیرکل شورای پناهندگان نروژ، می‎گوید «من از مشاهده گرسنگی مردم یمن که در حال افزایش است بسیار ناراحت هستم؛ امروزه وضعیت یمن بی نهایت بدتر از زمانی است که سه سال پیش از این کشور بازدید کردم؛ خانواده‌هایی که با آن‌ها ملاقات می‌کنم از گرسنگی شدید رنج می‌برند.»

به گفته وی، یمن برای جلوگیری از یک فاجعه به سه چیز نیاز دارد؛ «پول بیشتری که امروز می‌توانیم استفاده کنیم، آتش بس پیشگیری از قحطی و دسترسی کامل به افراد نیازمند.»

در اینجا ۱۰ واقعیت در مورد بحران مهلک یمن آورده شده است:

۴ میلیون نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند

در سال ۲۰۲۰، درگیری در یمن شدت گرفت و ۱۷۲ هزار نفر آواره شدند.

تعداد آوارگان داخلی این کشور به ۴ میلیون نفر رسیده است.

یک میلیون نفر در اردوگاه‌های بدون برنامه زندگی می‌کنند

یک میلیون یمنی آواره در بیش از هزار و ۵۰۰ اردوگاه بدون برنامه ریزی پراکنده شده اند و برای تامین نیاز‌های اساسی خود نیاز به پشتیبانی دارند.

از هر ۱۰ نفر ۸ نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند

اقتصاد یمن فروپاشیده است و وضعیت ناخوشایند جهانی کووید-۱۹ وضعیت را بدتر کرده است؛ در نتیجه، میلیون‌ها نفر توانایی تأمین هزینه‌های زندگی خود را ندارند؛ امروز ۸۰ درصد مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

۲۰ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

بیش از ۱۲ میلیون نفر یمنی نیاز شدید دارند؛ این افراد با بحران روبرو هستند و برای به دست آوردن حقوق اولیه لازم برای زنده ماندن و حفظ سلامتی خود در تلاش هستند.

۵ میلیون نفر در معرض خطر قحطی هستند

نداشتن امنیت غذایی و سوء تغذیه عامل اصلی افزایش تعداد افراد نیازمند در یمن است.

بیش از ۱۶ میلیون نفر، یعنی نیمی از جمعیت یمن، امسال گرسنه خواهند ماند؛ این شامل ۵ میلیون نفر است که با شرایط اضطراری روبرو هستند.

هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل بیماری قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد

بیش از ۲۰ میلیون نفر، از جمله ۱۱.۶ میلیون نفر با شرایط حادتر نیاز به کمک بهداشتی دارند.

دستکم هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن به دلیل بیماری‌های قابل پیشگیری جان خود را از دست می‌دهد.

۲ میلیون کودک یمنی به مدرسه نمی‌روند

بیش از ۲ میلیون دختر و پسر در سن مدرسه هستند، اما به مدرسه نمی‌روند.

پیش از آغاز همه گیری کووید-۱۹، تقریبا ۴۷ درصد دختران به مدرسه نمی‌رفتند، در حالی که این نرخ برای پسران ۵۳ درصد بوده است.

نداشتن امنیت مالی در خانواده‌ها مانع از ثبت نام کودکان در مدرسه می‌شود و آن‌ها را در معرض مشارکت در کار قرار می‌دهد.

بسیاری دیگر از کودکان ماه‌ها یا حتی سال‌ها تحصیل خود را به دلیل جنگ از دست داده اند.

۱۵ میلیون نفر به آب و مواد بهداشتی احتیاج دارند

بیش از ۱۵ میلیون نفر برای دسترسی به آب سالم و مواد بهداشتی نیاز به پشتیبانی دارند؛ از این تعداد، ۸.۷ میلیون نفر نیاز شدید دارند.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته شده اند

این جنگ مسئول مستقیم مرگ بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده است؛ ۱۳۰ هزار نفر دیگر به دلیل علل غیرمستقیم مانند کمبود غذا و بحران‌های سلامتی جان خود را از دست داده اند.

کمک غذایی به ۹ میلیون نفر نصف شده است

کاهش بودجه کمک‌های بشردوستانه به این معناست که ۹ میلیون نفر با کاهش نیمی از کمک‌های غذایی خود روبرو شده اند و منابع آب در ۱۵ شهر بزرگ یمن در حال کاهش هستند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24505
اخبار مرتبط

نظرات شما