آیت‌الله سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه:

مسئولان از مردم در مقابل مفسدان اقتصادی دفاع کنند/ چنان درسی به مفسدان اقتصادی بدهید که مایه عبرت باشد

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه مسئولان باید از مردم مظلوم ایران در مقابل مفسدان اقتصادی ظالم دفاع کنند گفت: برخوردهای مقطعی با مفسدان اقتصادی ارزشی ندارد و باید چنان درسی به این مفسدان اقتصادی داده شود تا مایه عبرت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم که در مصلای قدس برگزار شد اظهار داشت: گناهی که ازنظر شخص کوچک شمرده شود از گناهانی است که آمرزیده نمی‌شود تقوای الهی حکم می‌کند هیچ گناهی را کوچک نشماریم گستاخی و بی‌پروایی از خداوند متعال اتصال با خداوند را قطع می‌کند.

وی ادامه: خداوند با بعثت پیامبر گرامی اسلام تزکیه نفس‌ را از طریق پیامبر ارائه فرمودند .

امام‌جمعه قم ضمن گرامیداشت روز شهدا بیان داشت: نام‌گذاری این روز به‌عنوان بزرگداشت شهدا اقدامی ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرصتی مجدد برای تجدید پیمان با اهداف و آرمان‌های الهی شهیدان است شهیدانی که عزت، اقتدار، امنیت ، آرامش، آزادی و استقلال امروز کشورمان مدیون خون پاک آن‌ها و صبر و مقاومت و ایستاده خانواده آن‌ها است.

 سعیدی تصریح کرد: ماه شعبان را در پیش روداریم ماه شعبان ماه ای است که شهادت و رحلت هیچ‌یک از ائمه اتفاق نیفتاده و ماه سرور ائمه است سوم شعبان روز ولادت امام حسین علیه‌السلام روز پاسدار نام‌گذاری شده این روز را به پاسداران و همه شیعیان و تبریک می‌گوییم، رهبر انقلاب خطاب به پاسداران فرمودند شما فرزندان معنوی امام حسین هستید.

تولیت حرم حضرت معصومه عنوان داشت: چهارم شعبان میلاد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام و روز جانباز نام‌گذاری شده که این روز را به این عزیزان و به همه شیعیان و علاقه‌مندان حضرت ابوالفضل تبریک میگوییم پنجم شعبان نیز روز تولد حضرت سجاد است که این روزها  نیز تبریک میگوییم امام حسین علیه‌السلام در حدیثی نقل کردند هرکس ما اهل‌بیت را با قلبش دوست داشته باشد با لسان و اعضا و جوارحش ما را یاری کند در قیامت با ما خواهد بود.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: گرانی‌ها و آشفتگی بازار در این ایام بیشتر خودش را نشان داده وقتی اوضاع اقتصادی کشور سخت می‌شود تنها کسی که از این آشفته‌بازار سود می‌برد برخی از دلالان و واسطه‌ها هستند فساد و شرارت دلال‌های دانه‌درشت چالش امروز جامعه و مردم است، مسئولان ازجمله سران محترم سه قوه با توان و  اختیارات قانونی که دارند هر یک به سهم خود باید جلوی این زیادی خواهی های دلالان  را بگیرند آن‌ها از طرف مردم برای اهدافی انتخاب‌شده مردم از شما حمایت می‌کنند و در مقابل از شما انتظاراتی دارند ازجمله انتظارات مردم جلوگیری از فعالیت مفسدان اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم ادامه داد: مردم انتظار دارند ضمن شناسایی دانه‌درشت‌های این عرصه، با برخورد مناسب با شرع و قانون آن‌چنان درسی به این دلالان محتکران و مفسدان اقتصادی به دهند که مایع عبرت دیگران باشد.

با برخورد مقطعی مفسدان اقتصادی ادب نمی‌شوند

 وی بیان داشت: این موضوع مقابله با مفسدان باید در ابتدا با دانه‌درشت‌ها باشد تا خرده دلالان و مفسدان نیز حواسشان را جمع کنند ، برخوردهای مقطعی و فصل هیچ ارزشی ندارد مفسدان اقتصادی به‌خصوص هنگامی‌که اغراض سیاسی پشت سر آن‌ها است با این برخوردهای مقطعی ادب نمی‌شوند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: غفلت سازمان‌های نظارتی در امر گرانی باعث شده که برخی از دلالان و واسطه‌ها کنترل بازار را به دست‌گیرند، دستگاه‌های نظارت باید قاطعانه و به‌طور مستمر در متن جامعه و نه در پشت میز به میان مردم بیایند و در بازار از نزدیک به وظیفه خود عمل کنند، با توجه به اینکه مفسدان اقتصادی بعضاً اغراض سیاسی هم دارند که در اینجا برخورد با آن‌ها حساس‌تر می‌شود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه تأکید کرد: مفسدان دانه دشت اقتصادی به دنبال تضعیف نظام اسلامی هستند  آن‌ها می‌خواهند با این حرکات ناکارآمدی مسئولان نظام را اثبات کنند و می‌خواهند مردم را از نظام ناراضی کند نظامی که خون پاک شهیدان مانند حاج قاسم به‌پای ریخته شده است.

سعیدی ابراز داشت: مفسدان اقتصادی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، پس شما مسئولان اسلام که غیرت دینی و غیرت انقلابی و غیرت ملی و ایرانی دارید در برابر این مفسدان بیگانه‌پرست قاطعانه بایستید و اجازه فساد و خیانت به آن‌ها ندهید مسئولان باید از مردم مظلوم ایران در مقابل مفسدان اقتصادی ظالم دفاع کنند که این مطالبه مولای متقیان امیرمومنان علی علیه‌السلام است.

 امام‌جمعه قم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز مبعث د برای مواجهه با دشمن بر روی دو عنصر تاکید کردند یک عنصر بصیرت و دو عنصر، صبر بدون شک هرگاه در جامعه این دو عنصر وجود داشته باشد دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام‌ دهد، بصیرت یعنی تیزبینی و شناخت راه درست از راه نادرست،  بصیرت به خصوص آنجایی که دشمن با توطئه‌ها و فتنه‌های خودش فضا را غبارآلود می‌کند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سعیدی تصریح کرد: صبری استقامت درراه حق و زاویه پیدا نکردن با راه صراط مستقیم است برای اینکه عنصر بصیرت و صبر در جامعه فعال شود مردم باید یکدیگر را تواصی به حق و توصیه به صبر کنند این تواصی به حق و صبر می تواند مردم را آنچنان در صراط مستقیم الهی نگه دارد که تا آن‌ها به‌آسانی  در دام حرکات دشمن قرار نگیرند و قطع این زنجیره تواصی یقیناً برای جامعه زیان‌بار است.

جنگ نرم فضای مجازی را به دست جوانان بسپارید

تولیت حرم حضرت معصومه خاطرنشان کرد: دشمنان با جنگ نرم دو هدف مهم را در جامعه دنبال می‌کند دشمن می‌خواهد زنجیری تواصی به حق را قطع کنند و مردم را نسبت به معارف الهی و ارزش‌های دینی بی‌تفاوت کند دشمنان می‌خواهند حقایق را وارونه جلوه دهند این جوان های ما هستند که افسران این عرصه به‌حساب می‌آیند و باید در این جنگ نرم با این جوان های ما با رویارویی با دشمن قدرت‌ها جلوی نیرنگ دشمنان را بگیرم از جمله عرصه‌هایی که باید جوان های ما در آنجا حضورداشته باشد فضای مجازی است، فضای مجازی اگر در سیطره دشمن باشد خطرآفرین است اگر در اختیار جوانان باشد به فرصت تبدیل می‌شود.

امام‌جمعه قم افزود:  رهبر معظم انقلاب  از مجموعه درمانی کشور در مقابله با کرونا که بیش از یک سال از آن می گذردتا مجدداً تشکر کردند ما نیز از آن‌ها تشکر می‌کنیم عرض می‌کنیم که مجموعه درمانی کشور و هیچ انتظاری از شما مردم ندارد جز اینکه به‌مراتب بهداشتی را رعایت کنید، از وزیر محترم  کشور تشکر می‌کنم که به قم مشرف شدند و از نزدیم مشاهده کردند پروتکل‌های بهداشتی در قم و از جمله حرم حضرت معصومه سلام الله علیه رعایت می‌شود  رعایت پروتکل بهداشت قم باید به گونه ای باشد که الگو باشد.



انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/24605
اخبار مرتبط

نظرات شما