رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم:

روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می شود/ بهره برداری از دو ایستگاه مترو در سال آینده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم از بهره برداری از دو ایستگاه مترو فاز اول در سال آینده خبر داد و گفت:روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می شود.

مجید اخوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری قم، اظهار داشت: برای بررسی بودجه سال آینده از ماه های قبل مشغول فعالیت شدیم و بیش از 30جلسه را برگزار کردیم.
وی ادامه داد: محور بیشتر جلسات  بحث درآمد، منابع، هزینه و مصارف بود تا عدد دقیق بودجه سال 1400 بدست بیایید.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اینکه بین بودجه پیشنهادی شهرداری و جمع بندی شورای تفاوت اندکی بود، گفت:  در بخش درآمدهای سال آینده شهرداری قم هزار و 270 میلیارد تومان از محل عوارض ساختمانی و ارزش افزوده، 850 میلیارد تومان از فروش اموال و مزایده ها و 950 میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات بانکی، و اوراق خزانه پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: 880 میلیارد تومان حجم هزینه های جاری شهرداری قم در سال 1400 است که بخش مهمی از آن صرف حقوق و دستمزد کارکنان می شود.
روزانه یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر هزینه می شود
اخوان با اشاره به اینکه روزانه حدود یک میلیارد تومان برای نگهداری شهر قم هزینه می شود، خاطرنشان کرد: سال آینده 270 میلیارد تومان برای تسویه بدهی های شهرداری و هزار و 950 میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح های عمرانی در نظر گرفته شده است.
اجرای 450 میلیارد تومان پروژه عمرانی در سال 99
وی افزود: تعیین تکلیف و بازگشایی محورهای مواصلاتی یکی از اولویت های مهم شورای شهر قم در سال جاری بوده است.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم نیز اظهار کرد: در سال جاری 450 میلیارد تومان برای تکمیل و بازگشایی محورهای درون شهری قم هزینه شده است که از جمله آنها می توان به تکمیل پروژه میدان تره بار شهید مطهری، فاز 5 عمار یاسر، پروژه تقاطع کیوانفر به میدان امام(ره)، تملک ایستگاه های مترو، افزایش ظرفیت پارکینگ های عمومی، پیاده راه انقلاب، تکمیل محور استاد فقیهی در منطقه هفت و شهید روحانی در منطقه یک اشاره کرد.
بهره برداری از دو ایستگاه مترو فاز اول در سال آینده
وی آخرین وضعیت عمرانی مترو قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در سال 1400 دو ایستگاه متروی قم در فاز اول آن به بهره برداری خواهد رسید.
اخوان در ادامه با اشاره به بودجه بخش خصوصی گفت: در سال جاری از هشت قرارداد منعقده بخش خصوصی با شهرداری قم به میزان هزار و 142 میلیارد تومان هفت مورد از آن در بلوار پیامبر اعظم و یک مورد در بلوار الغدیر بوده است.
وی ادامه داد: این رقم سرمایه گذاری بیش از دو برابر حجم بودجه مصوب استان است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24626
اخبار مرتبط

نظرات شما