استاد دانشگاه تهران:

سپاه پاسداران روحیه و معنویت سال‌های اول انقلاب را حفظ کرده است/ بافت مردمی سپاه عامل اصلی موفقیت های این نهاد انقلابی است

شاهین صادقی نسب با بیان این‌که عامل موفقیت‌های چشمگیر سپاه بافت تمام مردمی آن است، گفت: سپاه پاسداران روحیه و معنویت سال‌های اول انقلاب را حفظ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،شاهین صادقی نسب ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: یکی از حرکت‌های بزرگ و اساسی که به لطف پیروزی انقلاب شکل گرفت، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: قرار بر این نبود که یک نیروی مسلح جدیدی ایجاد شود؛ مسئله بالاتر و مهم‌تر از این بود و قصد و نیت این بود که نیرویی باشد که در آن معنویت، اعتقاد و ایمان در تک‌تک اعضای آن موج بزند.

صادقی نسب تصریح کرد: در واقع قوه الهی که در قامت نظام مقدس جمهوری اسلامی بروز پیدا می‌کند، در طول تمامی این سال‌ها این نیرو همان روحیه و معنویت سال‌های اول انقلاب را حفظ کرده و اساساً وجه تمایز آن با همه نیروهای نظامی در جهان در همین است.

وی ابراز داشت: اگر سال‌های دفاع مقدس را به یاد بیاورید می‌بینیم که در ساختار سپاه فرمانده و سرباز و رئیس و ... همه یکسان بودند، فرماندهان همان لباس‌هایی را می‌پوشیدند که سربازان می‌پوشیدند.

صادقی نسب تصریح کرد: عامل موفقیت‌های چشمگیر سپاه بافت تمام مردمی است که در داخل ساختار خودش حفظ کرده است؛ به‌طوری‌که مأموریت‌ها بر دوش همه نیروهاست که با تمام وجود آن را انجام می‌دهند.

وی افزود: سپاه پاسداران به‌ عنوان پاسدار و حافظ حریم قرآن و اسلام در این سرزمین که با ظهور انقلاب اسلامی متجلی شد بیش از ۴۲ سال است که جان‌فشانی می‌کند و یکی از نقاط قوت آن هم زنده‌بودن و حی بودن آن است.

استاد دانشگاه تهران موفقیت‌های سپاه را مورد توجه قرار داد و گفت: سپاه پاسداران در طی این سال‌ها ساختار پویایی داشته و به اقتضای زمان عمل می‌کند و این وظیفه‌ای اساسی حراست و مراقبت از انقلاب اسلامی را در تمام عرصه‌ها به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران اگر جایی نیاز به کار نظامی باشد حضور دارد، اگر جایی نیاز به فرهنگی باشد حضور دارد و علاوه بر این در عرصه‌های اقتصادی بدون قرارگاه خاتم انبیاء ما هیچ‌کدام از پروژه‌هایی را که در طی این سال‌ها انجام دادیم راحتی تصورش را هم نمی‌کردیم که بتوانیم اجرایی کنیم آن هم با دانش و حضور متخصصان داخلی و کشورمان که در واقع موجب افزایش قدرت و باورمندی کشورمان در عرصه‌های مختلف شده است.

وی افزود: این یعنی نیروی است که در دفاع از مأموریت‌ها و آرمان‌های خودش مرز و محدوده نمی‌شناسد و هرجایی که است جهادی و مخلصانه کار می‌کند.

صادقی نسب با بیان این‌که سپاه پاسداران سعی می‌کند هر کاری که به دوشش سپرده شده است با اخلاص و مردمی انجام داده است، افزود: کارهای جهادی، بی‌منت، کار برای خدا، مردمی بودن، عمیقاً معتقد به اندیشه اسلامی و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از جمله ویژگی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی ابراز داشت: بی‌تردید پیشرفت‌های شگفت انگیزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زمینه موشکی، پهپادی و... داشته بسیار مهم و قابل‌توجه است اما چشمان تیزبین سپاه پاسداران در خصوص جنگ نرم و فرهنگی نیز باید فعال‌تر از قبل باشد و خدای‌نکرده غفلتی در این زمینه صورت نگیرد

صادقی نسب تصریح کرد: امروز دشمنان این مرزوبوم می‌دانند که از راه‌های نظامی نمی‌توانند به ملت ایران غلبه کنند و به همین علت عرصه جنگ را وارد ساحت‌های دیگر کرده‌اند که یکی از آن‌ها اقتصادی است که تا آن جایی که امکان داشته از طریق تحریم‌ها و مزدوران داخلی صدمه زده‌اند.

وی بیان داشت: در زمینه فرهنگ اگر نیروهای بسیجی و فرهنگی حضور خودشان را در فضای مجازی نتوانند تثبیت کنند شکست‌های احتمالی در این فضا قابل جبران نیست البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت‌گرفته که باید تقویت شود تا هوشیاری لازم را داشته باشیم.

استاد دانشگاه تهران تأکیدکردن: در خصوص عدم دخالت نظامیان در سیاست نیز باید گفت بیانات رهبر کبیر انقلاب در زمینه حضور نظامیان در سیاست از موارد اجتهادی است و اجتهاد هم در ظرف زمان معنی دارد به همین علت عملی که ۴۰ سال پیش خوب نبوده باشد امروز همان شرایط برایش حاکم نباشد و نیاز به فتوای جدید داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ساحت دخالت نظامیان هم متفاوت است نیروهای نظامی مانند هر شهروند دیگری می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24720
اخبار مرتبط

نظرات شما