مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم:

مشاغل مزاحم قم ساماندهی شدند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم در این استان گفت: انتقال ضایعاتی‌ها به خارج از شهر، انتقال آهن فروشان به شهرک آهن و همچنین جا به جایی نمایشگاه‌های خودرو به شهرک خودرو از مهمترین اقدام‌های صورت گرفته در سال ۹۹ بوده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،ابراهیم ملکی اظهار داشت: ۷۵۰ مکان ضایعات فروشی در سطح شهر وجود داشت که به دلیل آلودگی و الزام‌های بهداشتی با هماهنگی انجام شده با سازمان مدیریت پسماند شهرداری، بخش اعظم آنها به بیرون از محدوده شهری انتقال داده‌شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۵ واحد آهن فروش در سطح شهر قم ادامه داد: به دلیل آلودگی‌های صوتی و مزاحمت‌های ایجاد شده برای شهروندان، انتقال آهن فروشان به شهرک آهن استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۹۵ واحد در این شهرک مستقر شدند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم اظهار داشت: احداث شهرک خودرو یکی از اقدام های مهم در قم بود که برای احداث این مکان سرمایه گذاری عظیمی انجام شده است که احداث این شهرک ظرفیت مناسبی را برای این استان فراهم کرده‌است.

ملکی ادامه داد: با احداث و بهره برداری از این شهرک، علاوه بر استقرار نمایشگاه‌های اتومبیل، با ایجاد نمایندگی ادارات مختلف فرایند قانونی نقل و انتقال خودرو به صورت متمرکز در این شهرک انجام می‌شود.

وی با اشاره به خسارت‌های کرونا به ناوگان حمل و نقل عمومی قم گفت: شیوع کرونا و زمین گیر شدن ناوگان اتوبوسرانی موجب شد تا رانندگان اتوبوس برای چند ماه بیکار شوند، که با پیگیری های انجام شده، کمک هایی برای این رانندگان تخصیص داده شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم، در ادامه کم آبی و تنش آبی را از جمله مهمترین محورهای برنامه ریزی استان دانست و افزود: قم دارای اقلیم خشک است و به همین دلیل توجه به تنش آبی، رصد دقیق وضعیت آبی و برنامه ریزی بلند مدت برای حل این مشکل همواره به صورت مستمر انجام می شود.

ملکی اظهار داشت: در کمیته‌های تخصصی شورای حفاظت آب استان، برنامه پنج ساله دستگاه های مختلف قم تبیین و پس از تصویب در استان، در شورای حفاظت آب کشور نیز در دی ماه سال ۹۹ تصویب شد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه تمام دستگاه‌های استان از جمله شهرداری، جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، موظف هستند ضمن کاهش استفاده از میزان آب، از تجهیزات مکانیزه و به روِز برای آبیاری فضای سز و کشاورزی استفاده کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24750
اخبار مرتبط

نظرات شما